وزیر نفت:

صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده است

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۰:۴۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۵۴۳۵
صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده است
وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از ۳طرح پتروشیمی از طریق ویدیوکنفرانس گفت: بزرگترین جهش تاریخی پتروشیمی در سال ۹۹ با وجود مشکلات کرونا و تحریم به وقوع پیوست. ریل‌گذاری محکمی برای دولت آینده در زمینه تامین خوراک که از اهداف ما بوده، انجام شده و خوراک برای طرح‌های جهش دوم و سوم تامین شده است.

به گزارش برنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از ۳طرح پتروشیمی از طریق ویدیوکنفرانس گفت: بزرگترین جهش تاریخی پتروشیمی در سال ۹۹ با وجود مشکلات کرونا و تحریم به وقوع پیوست. ریل‌گذاری محکمی برای دولت آینده در زمینه تامین خوراک که از اهداف ما بوده، انجام شده و خوراک برای طرح‌های جهش دوم و سوم تامین شده است.

او ادامه داد: طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر به‌عنوان چهاردهمین طرح از ۱۷ طرحی که برنامه‌ریزی شده بود به بهره‌برداری می‌رسد؛ در این طرح بیش از ۱.۳ میلیارد دلار هزینه و درآمد سالانه آن یک میلیارد دلار است. از ۲۵ میلیون تن تعهد افزایش تولیدی که وعده داده بودیم با افتتاح امروز ۲۱.۵ میلیون تن آن محقق شده است‌ و با افتتاح سه طرح باقی‌مانده ظرفیت تولید پتروشیمی از ۲۵ میلیون تن عبور می‌کند.

زنگنه بیان کرد: این طرح‌ها از مصادیق اقتصاد مقاومتی، مقابله با خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و جهش تولید است. صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده به‌نحوی که نزدیک ۹۰درصد ارز که در سامانه نیما عرضه شده ازسوی شرکت‌های پتروشیمی بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز