فایننشال تایمز اعلام کرد:

گفت و گوی مستقیم مقام ‎های عربستان و ایران

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۰:۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۶۶۹۹
گفت و گوی مستقیم مقام ‎های عربستان و ایران
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از گفت وگوهای مستقیم مقام‎های عربستان سعودی و ایران برای بهبود روابط دو کشور خبر داده است.

به گزارش برنا، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام کرده که مقام‎هایی از عربستان سعودی و ایران، گفتگو‌های مستقیمی را در بغداد پایتخت عراق، برای اصلاح روابط بین دو کشور انجام داده اند.

فایننشال تایمز از نقش نخست ‌وزیر عراق برای آغاز مذاکرات مستقیم بین مقام‌های ارشد ایران و عربستان سعودی بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور خبر داده است.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرده که در جریان دور نخست این نشست، درباره حملات انصارالله یمن نیز گفتگو شده که مثبت بوده است.

فایننشال تایمز به نقل از منابع خود مدعی شده، اولین دور مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران در تاریخ نهم آوریل (۲۰ فروردین) انجام شد و به گفته یکی از مقام‌ها، این گفت‌و‌گوها، «مثبت» بودند. گفته شده، ریاست هیات سعودی در مذاکرات بیستم فروردین ماه را «خالد بن علی الحمیدان» مدیرکل اداره اطلاعات عمومی برعهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

فایننشال تایمز گزارش داده که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق فرایند این مذاکرات را تسهیل کرده است وی ماه گذشته در ریاض با شاهزاده محمد (ولی‌عهد عربستان سعودی) در این باره گفت‌و‌گوهایی داشته است.

 

نظر شما