در سوریه؛

۲۰۰ تروریست به هلاکت رسیدند+جزییات

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۷۶۶۰
۲۰۰ تروریست به هلاکت رسیدند+جزییات
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حمله هوایی به تدمر سوریه ۲۰۰ تروریست کشته شدند.

به گزارش برنا؛ به نقل از روسیا الیوم، الکساندر کارپوف معاون مدیر مرکز آشتی حمیمیم در سوریه گفت: بنابر اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها یک پایگاه مخفی در شمال شرق تدمر ایجاد کردند و از آنجا گروه‌های پیکارجو را برای اعزام و انجام حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه آموزش می‌دادند و همچنین وسایل منفجره دست ساز می‌ساختند.

وی افزود: حملات هوایی توسط هواپیماهای نیروی هوایی روسیه انجام شد که در نتیجه آن دو مخفیگاه، با حداکثر ۲۰۰ شبه نظامی، ۲۴ خودروی زرهی و همچنین حدود ۵۰۰ کیلوگرم مهمات و تجهیزات برای ساخت مواد منفجره دست ساز منهدم شد.

معاون مدیر مرکز آشتی حمیمیم در سوریه اضافه کرد، گروه‌های مسلح غیرقانونی در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی و حمله به ارگان‌های دولتی در شهرهای بزرگ هستند تا اوضاع این کشور را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۲۶ می برگزار شود، بی ثبات کنند.

کارپوف اظهار داشت: آموزش تروریست‌ها در اردوگاه‌های تروریست‌ها در مناطق خارج از کنترل مقام‌های سوریه، از جمله منطقه التنف که توسط نیروهای مسلح آمریکایی کنترل می‌شود در حال انجام است.

سوریه در ۱۰ سال گذشته شاهد حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی بود که تاکنون نتیجه این حمایت صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره در داخل و خارج این کشور است.

بحران سوریه با یک اعتراض محدود در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ آغاز شد که با سوءاستفاده دشمنان این کشور و دولت‌های خیانتکار عربی و حمایت غربی‌ها این واقعه به یک بحران تمام‌عیار تبدیل شد؛ بحرانی که با تحریک و حمایت‌های همه جانبه محور عربی، غربی، صهونیستی و ترکیه تا امروز دو میلیون زخمی و میلیون‌ها آواره در سوریه داشته است.

نظر شما
پرونده ویژه