یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

خیال‌پردازی هزینه نظام را بالا می‌برد/ ابهام در انتخابات وجود دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۸۰۶۱
خیال‌پردازی هزینه نظام را بالا می‌برد/ ابهام در انتخابات وجود دارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خیال پردازی هزینه نظام را بالا می برد و از طرفی باعث می شود که انتظارات مردم به صورت نادرست بالا برود یعنی انتظارات غلط، پیش بیاید.

«تقی آزاد ارمکی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص وعده های پوپولیستی برخی کاندیداها گفت: نقطه ضعف انتخابات جمهوری اسلامی یا شاید ضعفی که به حسن تبدیل می شود این است که هر کسی هر چه می خواهد می گوید همین مسئله موجب می شود، هم هزینه جمهوری اسلامی بالا برود و هم قدرت کار و تصمیم گیری کسانی‌که به قدرت می رسند کاهش یابد.

او افزود: یک نفر می گوید من جامعه مدنی و یکی دیگر می گوید من دموکراسی درست می کنم، آن یکی می خواهد برابری اجتماعی - اقتصادی درست کند این ها بیشتر وهم گویی و خیالپردازی است. خیال پردازی هزینه نظام را بالا می برد و از طرفی باعث می شود که انتظارات مردم به صورت نادرست بالا برود یعنی انتظارات غلط، پیش بیاید.

آزاد ارمکی ادامه داد: حسنش این است که برخی آدم هایی که خیلی تلاش می کنند جامعه را به کف بیاورند و به جامعه بگویند شما هر چه دارید چیز خوبی است و چه شرایط خوبی برایتان ساختیم ببینید ما برایتان چکار کردیم این تصور برهم زده می شود. اما اساسا خود این حرف ها که زده می شود نشان می دهد که مبتنی بر خیالپردازی است تا اینکه کارشناسی اجتماعی و اقتصادی پشت قضایا باشد.

او تصریح کرد: جامعه ای که تحریم، کرونا، ناکارآمدی نظام سیاسی و فقدان برنامه برای توسعه دارد چگونه می تواند مشکلات را کم و تورم را به صفر برساند. می توان گفت رشد اقتصادی مثبت یک را به دو، سه و چهار تبدیل می کنیم و همچنین یک رقمی را به دو رقمی تبدیل می کنیم ولی اینکه تورم به صفر برسد؛ به نظر می رسد کسی که این ادعا را مطرح می کند خواب بوده و یک دفعه صبح از خواب بیدار شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مگر قرار نبود که همه چیز را گل و بلبل کنیم این سرنوشت امروز ماست اینها خیالپردازی است و چیز دیگری نیست. 

او در خصوص فضای انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: فضای انتخاباتی وقتی با این آدم ها شروع می شود طبیعی است که به یک توهم و خیال پردازی تبدیل می شود و آنهایی که دستی بر آتش دارند، از نظام کارشناسی تبعیت و با افراد کارشناس کار می کنند و پیش می روند. سوم اینکه می دانند جایگاه رئیس جمهور در نظام اسلامی چیست؟ این افراد اگر به صحنه بیایند ممکن است مشارکت درست و بهینه در کارها به وجود بیاید.

ارمکی متذکر شد: هنوز ابهام است که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، نظریه نظارت استصوابی و شورای نگهبان و ضدیت با نیروهای اصلاح طلب و نقد اصولگرایی غیر توجیه همه موجب شده که ابهام در انتخابات مطرح شود. اگر آدم های شاخص که اهل مناقشه هستند در انتخابات حضور پیدا کنند احتمالا انتخابات پرشوری خواهیم داشت. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز