رایزنى معاون حقوقى وزارت امور خارجه براى دارو و درمان جانبازان شیمیایى

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۲۲:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۸۱۹۳
رایزنى معاون حقوقى وزارت امور خارجه براى دارو و درمان جانبازان شیمیایى
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ملاقات کرد.

به گزارش برنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بیست و پنجمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ملاقات کرد. 

در این ملاقات زمینه‌های ارتقاء همکاری بین سازمان و جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار بر ضرورت اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض کلیه مفاد کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و رعایت تعهد کشورها در کنوانسیون پیرامون تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده‌های صلح آمیز، رفع موانع تجارت بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم‌های اقتصادی بین کشورهای عضو تأکید کرد.

بهاروند ضمن اشاره به اینکه ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، تأکید کردکه به‌رغم گذشت بیش از سه دهه از تجربه تلخ بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام علیه نظامیان ایران و همچنین علیه غیر نظامیان ایرانی و حتی عراقی، هنوز مشاهده رنج مصدومین شیمیایی اجازه نمی‌دهد که این خاطره دهشتناک فراموش شود؛ بخصوص اینکه دسترسی کامل مصدومین شیمیایی به داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنها در اثر تحریمهای یکجانبه و ظالمانه با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. 

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد ایران استفاده از اسلحه شیمیایی را در هر نقطه از جهان و تحت هر شرایطی محکوم می‌کند و به آرمانهای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی وفادار است و به آن احترام می‌گذارد. 

بهاروند همچنین اظهار داشت: بی‌تردید جهان عاری از سلاح شیمیایی بدون انهدام کامل ذخایر سلاح‌های شیمیایی امکان پذیر نیست. 

وی ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده آمریکا بعنوان تنها کشوری که رسما از این تسلیحات برخوردار است به تعهدات خود عمل کرده و تسلیحات شیمیایی این کشور هر چه سریعتر تحت نظارت کامل سازمان منع سلاحهای شیمیایی معدوم گردند. 

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از مدیر کل سازمان خواست که مساعی جمیله خود برای دسترسی کامل مصدومین شیمیایی کشورمان به همه داروها و تجهیزات مورد نیاز و بی‌اثر کردن تحریمهای ظالمانه بر این امر را با قوت بیشتری ادامه دهد.

بهاروند همچنین بر حفظ ماهیت فنی و تخصصی سازمان منع سلاحهای شیمیایی تأکید و نسبت به استفاده سیاسی از مکانیزمهای این سازمان توسط بعضی کشورها هشدار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز