واکنش مقام سپاه به قارچ انفجاری در سرزمین های اشغالی

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۵:۲۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۹۰۰۶
واکنش مقام سپاه به قارچ انفجاری در سرزمین های اشغالی
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: صهیونست‌ها خیلی تلاش کردند این حوادثی را که (روز گذشته) اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند اما شدت انفجار‌ها به حدی بود که آن قارچ انفجاری که شکل گرفت همه دیدند.

به گزارش برنا، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: صهیونست‌ها خیلی تلاش کردند این حوادثی را که (روز گذشته) اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند و انعکاس ندهند، اما شدت انفجار‌ها به حدی بود و آن قارچ انفجاری که شکل گرفت همه دیدند و صد‌ها هزار نفر از مردم شاهد این حوادث بودند و صدای مهیبی که ایجاد شد نتوانستند آن را بپوشانند.

وی ادامه داد: همچنین اتفاق دیگری که در جنوب فلسطین اشغالی افتاد قابل کتمان نبود و طبیعی است وقتی که کسی شرارت می‌کند نباید انتظار داشته باشد که این شرارت به خودش برنگردد و در داخل خودش مسئله نباشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: البته این حوادث چیز‌های کوچکی در قبال وضعیت پیچیده‌ای است که رژیم صهیونیستی امروز با آن مواجه شده اعم از وضع اجتماعی گره خورده‌ای که اکنون ماه هاست مدیریت این رژیم بلاتکلیف است و خودشان با آینده پژوهی و پیش بینی‌هایی که کردند، دیدند که آینده‌ای ندارند.

سردار نقدی تصریح کرد: سرانشان متوجه شدند و با کمک آکادمی‌های علمی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که رو به زوال و رو به پایان هستند و لذا پاتاگونیا (در آمریکای جنوبی) را انتخاب کردند و خیلی از سران رژیم صهیونیستی در آن جا ویلاسازی و بافت سازی می‌کنند و آینده خودشان را در آن جا می‌بینند.

وی ادامه داد: مردمشان نیز بهتر است قبل از این که در شرایط خاصی گرفتار شوند که دیگر فرصت فروش خانه‌های خودشان را نیز نداشته باشند، زودتر بروند و آن جا را ترک کنند و زحمت شان را از مردم منطقه کم کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز سالروز تصویب اساسنامه سپاه است، گفت: سپاه متعلق به مردم و برآمده از خود مردم است.

سردار نقدی افزود: ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به فکر حفظ دستاورد‌های انقلاب افتادند و گروه‌های مختلفی به عنوان پاسدار شکل گرفتند و گروه‌هایی به عنوان پاسدار فعالیت می‌کردند و دوم اردیبهشت هم به فرمان حضرت امام (ره) و با تصویب شورای انقلاب اسلامی اساسنامه سپاه پاسداران تصویب شد.

وی گفت: سپاه نهاد مردمی است و هرجا که مردم نیاز داشتند تا از دستاورد‌های خود محافظت کنند، وارد عمل می‌شد و از روز اول در مقابله با شرارت‌های ضدانقلابی و در مقابله با گروه‌های تروریستی و جریان‌های جاسوسی که در ابتدای انقلاب توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها در ایران به راه افتاد، سازماندهی شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کم کم شرارت‌های مرزی را دشمنان شروع کردند که غالب برقراری امنیت داخلی با سپاه بود و در آن عرصه‌ها حضور پیدا کرد و بعد از آن که جنگ تحمیلی آغاز شد و دامنه آن گسترش پیدا کرد این نهاد یگان‌های رزمی، گردان، تیپ و لشکر را به اقتضای نیاز دفاع از انقلاب و دفاع از مردم خوبمان و آرمان‌های شهدا تشکیل داد.

سردار نقدی گفت: همینطور به اقتضای زمان پیش رفتیم هر جایی که نیاز بود که نیروی جدیدی شکل بگیرد و قوه‌ای برای دفاع از آرمان‌های مردم و دستاورد‌های انقلاب به وجود بیاید، سپاه خودش را تطبیق داد و انعطاف پذیر بود و به همان شکلی که لازم بود درآمد تا بتواند این دستاورد‌ها را برای مردم حفظ کند.

وی افزود: در عرصه سازندگی و فنی، فناوری‌های پیشرفته‌ای امروزه به دست آورده است که الحمدلله در عرصه‌های مختلف از زیردریا تا فوق جو همه جا حضور دارد و سلاح‌های پیشرفته و درجه یک در اختیار فرزندان این ملت است که افتخار می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: الحمدلله بسیج قهرمان که با هدایت و مدیریت سپاه سازمان پیدا کرد با این عظمت در همه گوشه و کنار و زوایای کشور منتشر است و حضور دارد که مسلح و آموزش دیده است و برای تمام فعالیت‌های اطلاعاتی و خدماتی سازمان یافته است و برای گروه‌های جهادی اعم از کمک‌های گسترده مومنانه که اغلب مردم در آن مشارکت دارند، نقش بزرگی این نهاد و سازمان دارد.

سردار نقدی گفت: همچنین برای کمک به مردم و سازماندهی مردم و برنامه‌های جهادی، فعالیت‌های انسان دوستانه و شرافتمندانه شان حضور دارد و این دستاورد همه مردم است و همه این کار‌هایی که شده، کار خود مردم است.

وی ادامه داد: نهادی که درست شده دستاوردش دستاورد خود مردم است و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار صادقی برای مردم پاک و خوبمان باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به فعالیت‌های به روز سپاه اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی با عصبانیتی که از سپاه دارند؛ همه جا در رسانه‌های خودشان و عناصر و عواملی که در رسانه‌ها دارند علیه سپاه تبلیغات شدیدی انجام می‌دهند و آن را تروریسم می‌نامند و این رویکرد ناشی از این است که هرجا آمدند با مردم ما برخورد کنند، به سد سپاه خوردند.

سردار نقدی افزود: اگر آمدند جنگ را به ما تحمیل کردند به سد سپاه خوردند و اگر آمدند عملیات تروریستی انجام دهند یا خواستند که پهپادشان به خاک کشورمان نفوذ کند باز به سد سپاه خوردند و اگر خواستند در این گرفتاری‌های مالی و کرونا و مسائل اقتصادی پیش آمده مردم ما را مایوس و ناامید کنند، باز به سد سپاه خوردند چرا که این کمک‌های مومنانه مردم نیز با کمک سپاه سازماندهی می‌شود.

وی گفت: در واقع هرجا که دشمنان آمدند در دریا که به آب‌های ما تجاوز کنند، نیرو‌های دریایی سپاه یقه آن‌ها گرفتند، دشمنان داعش را در منطقه راه انداختند تا منطقه را ناامن کنند که با حاج قاسم‌ها و رزمنده‌های سپاهی در نیروی قدس مواجه شدند و اگر آمدند نیرو‌های تروریستی را در مرز‌های ما سازماندهی کنند و با انفجار و بمب گذاری و ترور به داخل کشور بیایند؛ باز با نیروی زمینی سپاه مواجه شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هرجا اگر شرارت کردند و فرمانده آزاده ما را شهید کردند؛ بلافاصله نیروی هوافضای سپاه وارد عمل شدند و در واقع هرجا آمدند به سد سپاه خوردند و معلوم است که عصبانی اند.

سردار نقدی گفت: وقتی آمدند در فضای مجازی گروه‌هایی را راه انداختند که با شایعات مردم را مایوس کنند، اطلاعات سپاه یقه عامل اصلی را گرفته و تحویل قانون داده است؛ پس طبیعی است که آن‌ها عصبانی باشند و فریاد بزنند و ما را تروریست خطاب کنند.

وی افزود: اما مردم ما به خوبی می‌دانند ماجرا چیست و نه تنها مردم خودمان بلکه مردم دنیا نیز به خوبی آگاه هستند که ماهیت سپاه یک نیروی مردمی و برآمده از مردم برای دفاع از آرمان‌های یک ملت انقلابی و برای دفاع از اسلام است و امیدواریم هرچه زودتر این پرچم به دست صاحبش برسد.

 

نظر شما
پرونده ویژه