تصرف مقر عناصر وابسته به آمریکا به دست نیروهای سوری+جزییات

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۰:۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۹۱۱۵
تصرف مقر عناصر وابسته به آمریکا به دست نیروهای سوری+جزییات
منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، نیروهای دفاع ملی سوریه مقر شبه نظامیان کُرد در قامشلی واقع در شمال شرق این کشور را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش برنا؛ به نقل از المیادین، نیروهای دفاع ملی وابسته به ارتش سوریه، مقر نیروهای گروه آسایش را در منطقه «حلکو» در شهر القامشلی سوریه تصرف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) وابسته به آمریکا روز پنجشنبه با رساندن تجهیزات نظامی به سمت محله‌ طیء در شهر قامشلی حمله کردند که با کشته شدن یک کودک و زخمی شدن دو غیرنظامی دیگر همراه شد.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای دفاع ملی هم به تلافی حمله این شبه نظامیان، با اعزام نیرو و تجهیزات به محله حلکو مقر عناصر آسایش را تصرف کردند.

نیروهای آسایش وابسته به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

پیش‌تر مردم شهر قامشلی سوریه در مخالفت با اقدامات شبه نظامیان عضو نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می‌شود، تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده بودند.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به "نیروهای دموکرات کردستان سوریه" (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

ارتش آمریکا از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز