نخست وزیر ژاپن در پایتخت حالت فوق‌العاده اعلام کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۱۹:۵۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۹۳۱۳
نخست وزیر ژاپن در پایتخت حالت فوق‌العاده اعلام کرد
یوشی هیده سوگا (Yoshihide Suga) نخست وزیر ژاپن در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین کشور، در توکیو پایتخت؛ اوزاکا، کیتو (Kyoto) و «هایگو» (Hyogo) وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش برنا، خبرگزاری «کیودو» ژاپن با انتشار این خبر افزود: محدودیت های سختگیرانه تری برای مقابله با افزایش ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن گرفته شده، نظیر ممنوعیت باز بودن رستوران ها و دیگر اماکن عمومی که این وضعیت از روز شنبه (۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) تا یازدهم ماه مه (۲۱ اردیبهشت ماه) به اجرا در خواهد آمد.

اعلام وضعیت فوق العاده در آستانه برگزاری المپیک

خبرگزاری رسمی ژاپن افزود: این ممنوعیت و اعلام وضعیت فوق العاده یک چهارم از جمعیت ۱۲۶میلیون نفری ژاپن و یک سوم از اقتصاد این کشور را در بر می گیرد. این وضعیت درست سه ماه مانده تا شروع بازی های المپیک تابستانی درژاپن رخ می دهد.

بازی های المپیک تابستانه توکیو قرار بود از ۲۳تا ۲۸ ماه اوت سال گذشته میلادی (دوم امرداد تا هفتم شهریورماه ۱۳۹۹) برگزاری شود اما به علت همه گیری جهانی ویروس کرونا این بازهای به تابستان امسال موکول شد.

بنابر گزارش تارنمای خبری «وردمتر دات اینفو» هم اکنون بیش از پنج هزار و ۴۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن گزارش شده که شمار مبتلایان به این ویروس دراین کشور را به بیش از ۵۵۱هزار نفر رسانده است و از این تعداد ۹هزار و ۸۰۰ نفر جان باخته اند.

 

نظر شما