تداوم حملات به قلب عربستان سعودی

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۲:۳۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۹۸۹۷
تداوم حملات به قلب عربستان سعودی
ساعاتی بعد از حمله به پایگاه هوایی "خمیس مشیط" در عربستان سعودی، یگان پهپادی یمن بار دیگر با دو پهپاد "قاصف k2"، این موضع را هدف قرار دادند.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، حملات پهپادی تهاجمی نیروهای یمنی به اهداف نظامی و حساس در عمق عربستان سعودی، از جمله "آرامکو" در جیزان و فرودگاه بین‌المللی "أبها" ادامه دارد؛ حملاتی که در پاسخ به تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن و محاصره مستمر یمنی ها صورت می‌گیرد.

حملات به عمق عربستان سعودی نشان می‌دهد که دلارهای نفتی در شکست دادن ملت یمن ناتوان هستند و شکست ائتلاف سعودی علیه یمن امری مسلم است به‌ویژه آنکه نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن "عبد ربه منصور هادی" و نیز مزدوران ائتلاف آخرین دژهای خود در شمال یمن را از دست داده و نیروهای مشترک یمنی به آزادسازی استان مأرب نزدیک شده‌اند؛ استانی که به لحاظ استراتژیک، امنیتی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اخرین دژ نیروهای مزدور در شمال یمن به‌شمار می‌رود و همچنین دروازه پیشروی نیروهای مشترک به شرق نیز محسوب می‌شود؛ زیرا مأرب در مجاورت استان‌های شبوه، حضرموت و البیضاء واقع است و آزادی آن ضربه کوبنده‌ای به ائتلاف سعودی و مزدورانش ارزیابی می‌شود.

همزمان با فروپاشی دفاعی مزدوران سعودی در مأرب، نیروهای مشترک یمنی به پیشروی به سمت این شهر ادامه می‌دهند و طبق گفته منابع محلی، صدای درگیری‌ها به وضوح در ناحیه غربی شهر شنیده می‌شود. منابع نظامی یمن نیز تأکید کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در صددند "تپه الحمراء" از اردوگاه‌های مهم این شهر را به محاصره خود دربیاورند و سپس "جبهه المشجع" را که مهم‌ترین سنگر دفاعی ائتلاف سعودی و مزدورانش در مأرب است، ساقط کنند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شده‌اند محور "البرقاء" در "جبهه الخنجر" واقع در بخش "خب و الشعف" در استان الجوف را تحت کنترل بگیرند.

همزمان با پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیشتر بخش‌های استان مأرب و نزدیک شدن‌شان به اهداف آزادسازی استان مأرب، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از فعالیت عناصر وابسته به القاعده و پشتیبانی آنها از نیروهای ائتلاف متجاوز عربی و دولت مستعفی یمن در این استان پرده برداشت و اعلام کرد: ارتباط گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و گروه‌های دیگر با ائتلاف متجاوز عربی بر کسی پوشیده نیست و این گروه‌های جنایتکار به بخشی از تشکیلات نظامی این ائتلاف تبدیل شده‌اند. این وزارتخانه همچنین از مواضع و جبهه‌هایی پرده برداشت که ائتلاف متجاوز و مزدورانش فرماندهی آنها را به القاعده سپرده‌اند.

بدیهی است که آزادسازی کامل مأرب به مثابه شکست سعودی در جنگ علیه یمن است که می‌تواند مسیر جنگ را کاملا تغییر دهد به‌ویژه اینکه رژیم سعودی با بحران سیاسی و نظامی و حتی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و صنعا نیز در هفتمین سال این جنگ ویرانگر، دستاوردهای مهم نظامی را محقق کرده و تحولی چشمگیر در صنایع نظامی و روند نبرد میدانی ایجاد کرده است.

نظر شما