وزارت کشور:

ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۰۹۵۷
ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است
رییس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور با تصریح بر اینکه ویدئو منتشر شده در فضای مجازی ناظر بر ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است، تصریح کرد: بررسی‌ها بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احتمالا مربوط به یک بدهکار بانکی می‌شود.

به گزارش برنا، از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ یک ویدئو کوتاه از خودسوزی یک فرد در شبکه‌های اجتماعی از جمله در گروه‌های فعال در خصوص بورس در حال دست به دست شدن است و بسیاری از کاربران از آن به عنوان فیلم "خودسوزی مقابل بورس" یاد می‌کنند.

صیدال فعال رییس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، در این خصوص گفت: بررسی‌ها بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احتمالا مربوط به یک بدهکار بانکی می‌شود.

فعال افزود: مخاطبان فضای مجازی، اگر توجه کنند، افراد حاضر در این ویدئو هیچ کدام دارای ماسک نمی‌باشند و مشخص است که فیلم مربوط به دوران ما قبل کرونا است.
وی خاطر نشان کرد: به علاوه بر اساس شرایط محیطی نمایش داده شده در این ویدئو کوتاه، روشن است که این اتفاق در مقابل بورس واقع نشده است و درخیابان جامی تهران تصویر برداری شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، خاطر نشان کرد: البته بخش زیادی از شهروندان محترم حاضر در فضای مجازی، با توجه به کثرت انتشار اخبار جعلی در این فضا، هر خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود را باور نمی کنند و حتماً نسبت به صحت و سقم اخبار تحقیق می کنند.

فعال تصریح کرد: افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می کنند، از جمله مطابق با مواد ۷۴۴، ۷۴۵ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود.

 

نظر شما