تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری:

مواضع طرفین بسیار نزدیک‌تر شده است/ در آینده نزدیک شاهد تحولات خواهیم بود

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۲۳:۴۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۳
مواضع طرفین بسیار نزدیک‌تر شده است/ در آینده نزدیک شاهد تحولات خواهیم بود
تحلیلگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در خصوص نشست برجام گفت: به نظر می رسد در گفتگوها که هنوز هم در جریان دارد مواضع طرفین بسیار نزدیکتر شده است.

«دیاکو حسینی»، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص نشست برجام گفت: به نظر می رسد در گفتگوها که هنوز هم در جریان دارد مواضع طرفین بسیار نزدیکتر شده، اختلاف نظرهایی در ارتباط با برداشتن نحوه گام ها وجود داشت که تا حدودی برداشته شده اما هنوز فاصله زیادی تا تفاهم نهایی وجود دارد.

او افزود: در یک توضیحاتی باید اطمینان داده شود و هماهنگی برای اجرا صورت گیرد اما به نظر می رسد در مورد نقشه راهی که طرفین را به اجرای کامل تعهدات برمی گرداند تفاهم نسبی شکل گرفته است.

حسینی اضافه کرد: با ادامه روند، در آینده نزدیک شاهد تحولات خواهیم بود که معنای آن برای ایران این بوده که قطعنامه 2231 کامل اجرا و رفع کامل همه تحریم ها انجام شود.

او با بیان اینکه اولین نکته ای که باعث نرمش آمریکا در زمینه برجام شد، اقرار به این موضوع بود که تحریم ها نمی تواند ابزاری برای گرفتن امتیازهای بیشتر از ایران باشد، اظهار کرد: من فکر می کنم تفاوت نگرش میان طیف های مختلف در رابطه با سیاست خارجی و موضوع ایران در آمریکا، وجود دارد. بایدن در هفته های اول رسیدن به کاخ سفید موضوع ایران را دنبال کرد در حالی که اعتقاد داشت ایران گام اول را بردارد و آمریکا یک برجام پلاس ایجاد کند اما به این نتیجه رسید که با این روش، هیچ چشم اندازی نمی تواند ایجاد کند و به همین دلیل می بینیم اوضاع تغییر کرده است. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز