روسیه:

کشورهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مداخله نکنند

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۹:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۲۶۶۹
کشورهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مداخله نکنند
وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد : کشورهای دیگر از هرگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سوریه دوری و خودداری کنند.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دمشق بطور رسمی روز ۲۶ ماه می (۵ خرداد ماه) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد.

در بیانیه آمده است: ما به دقت مقدمات برگزاری این انتخابات را پیگیری می کنیم و تاکنون چند نفر از جمله یک زن برای تصدی مقام رئیس جمهوری سوریه نامزدی خود را به ثبت رسانده اند. 

 وزارت خارجه روسیه می گوید: برگزاری کارزار انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک موضوع داخلی این کشور است و با مفاد قانون اساسی سوریه تصویب شده در سال ۲۰۱۲ و قوانین این کشور بطور کامل مطابقت دارد. 

«این اقدامات به هیچ وجه با مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و سایر تصمیمات بین المللی که در آن بر احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید شده است، مغایرت ندارد.»

در ادامه بیانیه گفته شده است: در این رابطه بیانات اعلام شده از سوی برخی کشورها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری سوریه را بخشی از فشار سیاسی آشکار بر دمشق و تلاش دیگر برای مداخله در امور داخلی سوریه قلمداد می کنیم.

روسیه خاطرنشان کرده است هیچ کس حق دستور دادن و تعیین تکلیف برای سوری ها در مورد شرایط و زمان انتخاب رئیس جمهوری را ندارد.

ریاست پارلمان سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۲۶ مه (۵ خرداد ماه) سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز