مغرب ۵۰۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا وارد کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۲۷۲۴
مغرب ۵۰۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا وارد کرد
یک مقام وزارت بهداشت مغرب اعلام کرد که ششمین سری از واکسن سینواک چینی حاوی ۵۰۰ هزار دوز از این واکسن جمعه وارد این کشور شده است.

به گزارش برنا، خبرگزاری "آناتولی" گفت: ششمین محموله واکسن چینی حاوی ۵۰۰ هزار دوز روز جمعه وارد فرودگاه "محمد پنجم" در شهر "دار البیضاء (شمال مغرب) رسیده است.

وی گفت: این محموله، دومین سری از واکسن‌های کرونا در این هفته است و مغرب دوشنبه گذشته نیز ۵۰۰ هزار دوز از واکسن سینواک چینی را دریافت کرده بود.

"حبیب المالکی" رییس مجلس نمایندگان مغرب هشتم آوریل ۲۰۲۱ (۱۹ فروردین) اعلام کرد که ۱۰ میلیون دوز از واکسن چینی سینوفارم را دریافت خواهد کرد.

با ورود این ۵۰۰ هزار دوز از واکسن سینواک چینی، تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز از واکسن‌های چینی و انگلیسی وارد این کشور شده است.

خالد آیت الطالب وزیر بهداشت مغرب دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که کشورش قرارداد خرید ۶۵ میلیون دوز از واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم (چین) را امضا کرده است.

براساس آخرین گزارش‌های رسمی دولت مغرب تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر به کرونا دچار شده‌اند که ۸ زار و ۸۷۳ نفر جان باخته و ۴۸۶ هزار نفر نیز بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

همچنین در مغرب تاکنون از مجموع ۳۶ میلیون نفر، ۴ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۴ نفر واکسینه شده‌اند.

نظر شما