بیانیه روسیه در باره نشست افغانستان در دوحه

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۱:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۲۷۲۸
بیانیه روسیه در باره نشست افغانستان در دوحه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از دیدار نمایندگان مسکو، واشنگتن، پکن و اسلام آباد برای بررسی وضعیت افغانستان در دوحه خبر داد که خواستار کاهش سطح خشونت ها در این کشور شدند.

به گزارش برنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: روز سی ام ماه آوریل (امروز) یک نشست دیگر گروه تروییکای گسترش یافته (روسیه، آمریکا، چین و پاکستان) در سطح نمایندگان ویژه در دوحه برگزار شد.

ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان است که از طرف مسکو در نشست امروز دوحه شرکت داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: نمایندگان این چهار کشور دیدارهای جداگانه ای با هیات دولت افغانستان و گروه طالبان داشتند. 

 در این نشست، دورنمای روند حل و فصل صلح آمیز وضعیت افغانستان درشرایط اعلام خروج نیروهای آمریکا و ناتو از این کشور تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ بررسی شد.

 نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان از طرف های افغانی خواستند تا برای کاهش سطح خشونت ها و پیشبرد روند مذاکرات با هدف امضای توافقنامه صلح افغانستان تلاش کنند. 

در این نشست بیانیه ای هم صادر شد.

روز گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که ناتو به دنبال تصمیم جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان به خانه، عقب نشینی نیروهای ناتو از این کشور آغاز شده است.

یک مقام ناتو روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که متحدان ناتو در اواسط ماه آوریل تصمیم به عقب نشینی نیروهای خود تا روز اول ماه مه را گرفتند و این اقدام آغاز شده است.

این مقام ناتو بدون دادن اطلاعات بیشتری در مورد عقب نشینی از افغانستان اعلام کرد: هر حمله طالبان در جریان عقب نشینی با واکنش شدیدی روبرو می‌شود. قصد داریم خروج کامل از افغانستان را در عرض چند ماه انجام دهیم.

پیش تر ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که موکول کردن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به روز ۱۱ سپتامبر، روند صلح افغانستان را دشوار می کند.

کابولوف در گفت و گو با رسانه های روسی گفت: تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان در ۱۱ ماه سپتامبر روند صلح در این کشور را با دشواری مواجه می کند و این اقدام نقض توافق واشنگتن با گروه طالبان است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز