نشست وبیناری معاون دیپلماسی اقتصادی با روسای نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه در استان‌ها برگزار شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۴:۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۳۰۶۹
نشست وبیناری معاون دیپلماسی اقتصادی با روسای نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه در استان‌ها برگزار شد
اولین نشست وبیناری سیدرسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی با روسای نمایندگی های وزارت امور خارجه در استان های سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش برنا، تلاش برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر (تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها)، تقویت تجارت خارجی و صادرات استانها و همچنین تدوین برنامه های اقتصادی دفاتر وزارت امور خارجه طی سال 1400، مهمترین مباحث مطروحه در نشست را تشکیل می دادند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست گفت علیرغم اینکه وزارت امور خارجه مسئول تجارت خارجی کشور نمی باشد ولی به عنوان یک تسهیل کننده و نقش آفرین می تواند نقش فراوانی در توسعه و ارتقاء مراودات خارجی کشور داشته باشد.

 وزارت خارجه های دنیا دفاتر استانی ندارد ولی تاسیس دفاتر وزارت خارجه کشورمان در تمامی استانهای کشور به نیت کمک و مساعدت در استفاده هرچه  بیشتر از ظرفیت های اقتصادی استانها صورت گرفته است.

وی گفت : دفاتر استانی از طریق ظرفیت سازی و ارتباط گیری حرفه ای و کارآمد با نهادها و موسسات اقتصا ی استان ها می تواند نقش برجسته ای در ارتقاء مناسبات اقتصادی با کشور های هدف صادراتی و به ویژه حوزه همسایگان داشته باشند.

مهاجر تاکید کرد : تعامل نزدیک روسای دفاتر استانی با مقامات اقتصادی استان  در بخش های دولتی و خصوصی و برقراری ارتباط موثر با اتاق های بازرگانی و تجار موفق کاملا ضروری است و نقش بارزی  در شناسایی و کاهش مشکلات شرکت های  مختلف در سطح استانی خواهد داشت.

وزارت خارجه باید شرکت ها  را در راه برقراری ارتباطات اقتصادی و صادرات و وارداتشان مساعدت و راهنمایی کند.

او مهمترین وظیفه و علت تاسیس دفاتر استانی را مسائل اقتصادی و سپس کنسولی ذکر کرد که هر دو به خاطر نیازهای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا بوده است.

وی گفت فعالیت های اقتصادی در وزارت خارجه اهمیت یافته و میزان نقش افرینی اقتصادی دفاتر استانی و نیز سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور بیش از پیش تعیین کننده شده است.

سید رسول مهاجر گفت: تشکیل جلسه و کسب اطلاعات شرکت ها، موسسات و تجار  فعال در حوزه های مختلف واردات و صادرات کالا و خدمات، معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان ها و به روز رسانی اطلاعات اقتصادی استانها از وظایف اصلی نمایندگی های استانی است و اینگونه اطلاعات و ظرفیت های اقتصادی استانها باید به نمایندگی های کشورمان در خارج و سفارتخانه‌های خارجی در داخل منتقل گردد و زمینه جذب سرمایه هرچه بیشتری را برای استانها فراهم کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی در این نشست تشکیل وبینار های متعدد بین مقامات رسمی استانی و نیز اتاق بازرگانی و شرکت های خصوصی و تجار با مقامات رسمی و خصوصی کشورهای خارجی و سفارتخانه‌های کشورمان در خارج  را اقدامی بسیار مهم  دانست که طی سال گذشته در پرتو همه گیری کرونا با همت وزارت خارجه در اکثر کشورهای جهان و خصوصا همسایگان صورت گرفت و تداوم این شیوه خصوصا در شرایط کنونی کرونا می تواند مورد توجه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز