حماس:

با گروه‌های مختلف برای انتخابات مذاکره می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۳۲۸۱
با گروه‌های مختلف برای انتخابات مذاکره می‌کنیم
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اعلام کرد که این جنبش در حال رایزنی با احزاب و لیست‌های انتخاباتی برای دستیابی به یک نقشه راه برای جلوگیری از سلب حق فلسطینیان در انتخابات است.

به گزارش برنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «حسام بدران»  روز شنبه گفت: حماس به همه طیف‌های ملت فلسطین احترام می گذارد و می‌خواهد گفت و گوهای واقعی با همه برای دستیابی به یک راهبرد برای مرحله آتی داشته باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: اجماع ملی بر لزوم برگزاری انتخابات فلسطین وجود دارد.

وی اضافه کرد: آنچه در رابطه با عقب نشینی از مسیر ملی رخ داد که حدود یک سال پیش با هم آغاز کردیم، با یک تصمیم کاملاً حزبی توسط فتح و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حاصل شد.

بدران تأکید کرد که گفت و گو صحیح ترین راه برای وحدت فلسطین است و با شعار و بدون برنامه ریزی انجام نمی‌شود.

محمود عباس بامداد جمعه در پی نشستی که درباره انتخابات برگزار شده بود اعلام کرد: رهبری فلسطین تصمیم گرفت انتخابات را تا زمان تضمین مشارکت مردم قدس در آن، به تعویق بیاندازد.

پیش‌تر مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات فلسطین خبر داده بود.

پیش از اعلام تعویق انتخابات، بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مقرر شده بود تا انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار شود.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار بود که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کرد که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفته بود.

نظر شما