معاون پارلمانی رییس جمهور:

لایحه تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، تقدیم مجلس شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۳:۴۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۳۵۹۶
لایحه تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، تقدیم مجلس شد
معاون پارلمانی رییس جمهور از تقدیم لایحه تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش برنا، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور، درباره تقدیم این لایحه به مجلس گفت: با عنایت به ضرورت انطباق قوانین و مقررات داخلی مربوط به فدارسیون های ورزشی آماتوری با استانداردها و مقررات بین المللی ورزشی و تقویت مشارکت و همکاری فعال با مجامع جهانی و قاره‌ای ورزشی و فراهم ساختن مقدمات شرکت ورزشکاران کشور در مسابقات ورزشی بین‌المللی، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزود: فدراسیون‌های ورزشی کشورمان قدمتی بیش از ۷۰ سال داشته و از ابتدای تاسیس عضو فدارسیون‌های جهانی و قاره‌ای بوده و در رویدادهای جهانی شرکت داشته‌اند. این فدراسیون‌ها در سال ۱۳۷۶ به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی افزوده شدند که در آن زمان اقدام سنجیده‌ای بود لکن پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری و تعریف جدید از موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی ماهیت این فدراسیون‌ها با تعاریف فدراسیون‌های جهانی در تضاد قرار گرفته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه می تواند موجب تسهیل شرکت ورزشکاران کشور در مسابقات ورزشی بین المللی شود، لذا لایحه یاد شده تقدیم مجلس شورای اسلامی گردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز