دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

فعالیت جبهه جهادگران ایران اسلامی وجاهت قانونی ندارد

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۴۰۱۳
فعالیت جبهه جهادگران ایران اسلامی وجاهت قانونی ندارد
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی با تاکید بر لزوم رعایت شرایط و روال قانونی برای فعالیت در قالب جبهه‌ها و با توجه به طی نکردن روال قانونی از سوی جبهه جهادگران ایران اسلامی، گفت: فعالیت با عنوان این جبهه از نظر کمیسیون فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش خبرنگار برنا، حمزه امرایی روز دوشنبه در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروههای سیاسی با اشاره به برگزاری دومین جلسه این کمیسیون درباره مصوبات این نشست گفت: تقاضای تاسیس حزب مستقلین عمل‌گرای ایران اسلامی امروز این کمیسیون مطرح و تصویب شد که با انجام اصلاحاتی در مرامنامه و اساسنامه  و با محدوده فعالیت استانی به تصویب رسید و مقرر شد عنوان جدیدی برای این حزب پیشنهاد شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، ادامه داد: تقاضای صدور پروانه حزب پایداری انقلاب اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست کمیسیون قانون ماده ۱۰، طرح و با انجام اصلاحاتی در اساسنامه تصویب شد.

امرایی اضافه کرد: تقاضایی از طرف جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که قبلا با شرایط قانونی تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و عنوان آن به جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تغییر کرد و فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در جلسه امروز بررسی شرایط مسوولان استانی چند شعب طرح و تصویب شد، گفت: صلاحیت مدیران مسوول استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، حزب همدلی مردم تحول خواه در استان‌های بوشهر، گلستان، قم و لرستان، جامعه اسلامی مدیران در چهار محال و بختیاری تایید شد و فعالیت این شعب مطابق ضوابط قانونی مانعی ندارد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به انتشار لیست ۱۲ جبهه حزبی که طبق شرایط و روال مقرر در قانون احزاب تشکیل شده است، تصریح کرد: در نشست امروز با توجه به ارائه گزارشی مبنی بر انجام فعالیت با عنوان جبهه جهادگران ایران اسلامی، کمیسیون ضمن تاکید بر لزوم رعایت شرایط و روال قانونی برای فعالیت در قالب جبهه‌ها و با توجه به عدم روال قانونی، فعالیت با عنوان جبهه مذکور از نظر کمیسیون  فاقد وجاهت قانونی است. متقاضیان تشکیل جبهه باید فرایند ذکر شده در قانون احزاب را طی کنند.

امرایی افزود: درحال حاضر ۱۲ جبهه درحال فعالیت است و هر نوع تقاضایی که بیاید در کمیسیون طبق شرایط قانونی مطرح و اظهارنظر می‌شود.

او گفت: هر نوع فعالیت در قالب جبهه در قانون احزاب پیش بینی شده که توصیه می‌کنیم فعالیت‌ها با روال قانونی باشد و تقاضاها در کوتاه‌ترین زمان در کمیسیون مطرح و اعلام نظر می‌شود. 

نظر شما