رئیس مجمع عمومی جریان حکمت عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۴:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۴۱۱۷
رئیس مجمع عمومی جریان حکمت عراق بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
حجت الاسلام و المسلمین شیخ «حمید معله الساعدی» رئیس مجمع عمومی جریان حکمت ملی عراق امروز (دوشنبه) به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش برنا، حکمت ملی از جریان های شیعی مهم عراق  به رهبری روحانی پر نفوذ «سید عمار حکیم» است. 
در همین پیوند، سید عمار حکیم امروز (دوشنبه) در پیامی درگذشت این روحانی را تسلیت گفت و نوشت که همگان حجت الاسلام والمسلمین الساعدی را با گفتمان اعتدالی و عشقی که به عراق و ملتش داشت، می‌شناختند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در این پیام آورده است؛ با دلی راضی به تقدیر الهی، در حالی که در روزهای عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی(ع) به سر می‌بریم، به ملت عراق و به‌خصوص اعضای جریان حکمت ملی عراق، رحلت دوست قدیمی و وفادارمان رئیس مجمع عمومی و عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق حجت الاسلام و المسلمین شیخ حمید معله الساعدی را تسلیت می‌گوییم.
وی در ادامه این پیام با اشاره به خدمات ایشان به عراق ادامه داد: او که عمری را در راه مبارزه با دیکتاتوری و خدمت به میهن و ملتش در میدان‌های جهاد و سیاست و رسانه گذرانده بود، صبح امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت. 
ویژگی آن فقید سعید پیش گرفتن گفتمان عقلانی و اعتدالی و به دور از هیاهو در طرح مسائل و بحث و گفت‌وگو بود. از زمان جوانی تا عضویت در مجلس نمایندگان تا نقش مؤثرش در دفتر سیاسی جریان حکمت ملی همگان وی را به عشقی که به عراق و ملتش داشت می‌شناختند.
شیخ حمید معله الساعدی از روحانیان مبارز با رژیم بعث صدام، مدت ها سخنگوی رسمی مجلس اعلای اسلامی، نماینده مجلس عراق و شخصیت های مطرح مذهبی و سیاسی عراق بود

 

نظر شما