خلیل‌زاد با اشرف غنی و عبدالله دیدار کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۲۲:۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۴۲۵۵
خلیل‌زاد با اشرف غنی و عبدالله دیدار کرد
فرستاده ویژه آمریکا در سفر به کابل امروز دونبه با رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و شماری دیگر از رهبران سیاسی این کشور در باره صلح و روابط کابل- واشنگتن دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش برنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی در دیدار زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان  در رابطه به آخرین تلاش‌های صلح گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار گفته است که با توجه به آغاز فصل نو روابط بعد از اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، روند صلح با واقعیت های جدید، تاکید کرده است.

وی  افزوده است که صلح برای مردم و حکومت افغانستان یک امری ضروری و حیاتی است، اما این روند باید متناسب به واقعیت های جدید افغانستان باشد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز اعلام کرد که عبدالله عبدالله با خلیل زاد در باره خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری بین افغانستان و جامعه‌ بین‌المللی آغاز می‌گردد.

عبدالله افزوده است که در فصل جدید روابط، آمریکا و جامعه‌ جهانی همچنان از دست‌یافتن به صلح جامع و پایدار در افغانستان حمایت می‌ کنند و به کمک به مردم افغانستان ادامه می ‌دهند.  

خلیل‌زاد نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که نشست استانبول در فرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و دو طرف‌ از این فرصت برای حل بحران جاری استفاده نمایند.

وی افزوده است که برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و آمریکا حاضر است از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده کند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تأمین صلح تأکید کرده است.

حکمت خلیل کرزی معاون سابق سیاسی وزارت خارجه افغانستان نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته است که وی امروز با زلمی خلیل زاد  در باره آخرین تحولات افغانستان و صلح این کشور بحث و گفت وگو کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز