همکاری آمریکا با نظامیان افغانستان پس از خروج از این کشور!

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۰۲:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۴۲۷۹
همکاری آمریکا با نظامیان افغانستان پس از خروج از این کشور!
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، حملات اخیر در افغانستان را بر نیروها و تصمیم برای خروج از این کشور بی‌تاثیر دانست و گفت پس از خروج، روابط دو جانبه ما با نیروهای امنیت ملی افغانستان تغییر خواهد کرد.

به گزارش برنا، جان کربی در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی پنتاگون از حملات اخیر در افغانستان، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما شاهد حملات کوچک ایذایی در آخر هفته بودیم که هیچ تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر نیروها، منابع و پایگاه‌های ما نداشته است. هیچ تاثیری بر عقب نشینی یا انجام ماموریتمان در افغانستان هم نداشته است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: همانگونه که ژنرال مک‌کنزی (فرمانده سنتکام) گفته است روابط دو جانبه ما با نیروهای امنیتی افغانستان تغییر می‌کند برای اینکه دیگر در آنجا حضور نداریم.

کربی اضافه کرد: ما در حال کار بر روی جزئیات این رابطه و اینکه آینده آن به چه شکلی باید باشد، هستیم. ما قصد داریم که از نیروهای امنیت ملی افغانستان حمایت کنیم.

روسیه

وی درباره انباشت نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی کریمه اظهار کرد: روسیه باید پاسخ دهد که با انباشت نیرو در مرز اوکراین در حال انجام چه کاری است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: وقتی ما یک رزمایش داریم به طور رسمی اعلام می‌کنیم، به شما می‌گوییم چه تعدادی نیرو و چه تعدادی کشور در آن مشارکت دارند، اما ما چنین چیزی را از مسکو دریافت نمی‌کنیم.

کربی ادامه داد: یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن این است که اگر یک رزمایش دفاعی داریم به جهان می‌گوییم که قرار است چه کاری انجام دهیم و برای چیست.

کره شمالی

سخنگوی پنتاگون درباره کره شمالی هم اینگونه اظهار کرد "این دولت به عاری سازی هسته‌ای کره شمالی و ثبات و امنیت عالی در شبه جزیره کره متعهد است. تهدیدهای پیونگ یانگ تنها متوجه شبه جزیره کره نیست بلکه بر متحدان و شرکای ما و ایمنی و امنیت مردم آمریکا هم اثر دارد".

کربی اضافه کرد: ما از تلاش‌های دیپلماتیک حمایت می کنیم، از تلاش وزارت خارجه برای پیگیری گزینه مسالمت‌آمیز سیاسی و دیپلماتیک برای ایجاد بیشتر ثبات و صلح در منطقه که شامل امنیت داشتن در برابر تهدید ناشی از کره شمالی هم می‌شود، حمایت می‌کنیم.

 عراق

سخنگوی پنتاگون درباره حمله اخیر به پایگاه نظامی بلد گفت: ما از گزارش رسانه‌ها درباره پایگاه نظامی بلد آگاهیم، همانطور که می‌دانید بلد یک پایگاه عراقی است و هیچ نیروی آمریکایی یا ائتلاف در آن حضور ندارند. یک پیمانکار خصوصی آمریکایی در آنجا فعالیت دارد.

کربی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه که دیده‌ایم هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده یا کشته نشده است. من شما را به وزارت دفاع عراق برای جزئیات بیشتر ارجاع می‌دهم برای اینکه این پایگاه آنها بوده است.

وی با بیان اینکه ما از هر نوع خشونت از سوی هر گروهی در عراق نگران هستیم، گفت: هدف حضور آمریکا که به دعوت عراق انجام شد، آموزش نیروهای عراقی و تعقیب و انجام عملیات علیه داعش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز