سناتور روس:

روابط روسیه و آمریکا با تحریم به ثبات نمی رسد

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۴۳۵۶
روابط روسیه و آمریکا با تحریم به ثبات نمی رسد
«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: روابط روسیه و آمریکا فقط در صورت توقف اعمال تحریم های ضدروسی ازسوی واشنگتن تثبیت می شود و با تحریم های کنونی روابط دو کشور به ثبات نمی رسد.

به گزارش برنا، پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در کانال تلگرام خود در واکنش به اظهارات اخیر انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که گفته است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می خواهد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درخصوص باثبات شدن روابط دو کشور گفت و گو کند، تصریح کرد: مساله این است که بایدن برچه اساسی چنین تثبیتی را در  روابط دو کشور می بیند.

 وی افزود: با حفظ یا گسترش تحریم های ضدروسی، بهبودی روابط روسیه و آمریکا ناممکن است. 

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی تنش با روسیه نیستیم، اما اگر مسکو در پی رفتارهای تنش زا باشد بدان پاسخ خواهیم داد.

  آنتونی بلینکن خاطرنشان کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می خواهد در دیداری با ولادیمیر پوتین در مورد تثبیت روابط روسیه و آمریکا گفت و گو و مذاکره کند.  

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون در ادامه مطلب خود نوشت: هر بسته از تحریم های آمریکا در مورد روسیه، ضربه سنگینی به تثبیت روابط دوجانبه وارد می کند. 

پوشکوف افزود: با اقدامات آمریکا وضعیت به مرحله ای رسیده است که روسیه سفیر خود را از واشنگتن فرا خواند و به پیشنهاد مسکو، آمریکا سفیر خود را برای بررسی آینده روابط دو کشور از مسکو فراخوانده است. 

وی تصریح کرد: در شرایطی که اتهامات بی اساس و حملات تبلیغاتی ازسوی آمریکا علیه مسکو ادامه دارد و ایالات متحده خواستار تغییر سیاستهای روسیه در مساله دونباس و سوریه است، هیچ گونه تثبیتی در روابط روسیه و آمریکا بوجود نمی آید. 

روابط روسیه وآمریکا پرتنش است و واشنگتن بیش از یکصد بسته تحریمی در مورد مسکو وضع کرده و این اقدامات برای تشدید فشارها بر روسیه همچنان ادامه دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز