فورا در مذاکرات احیای برجام دستاوردی حاصل شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ۰۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۴۴۷
فورا در مذاکرات احیای برجام دستاوردی حاصل شود
وزیر امور خارجه فرانسه با بیان مواضع این کشور درباره روند مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، بر لزوم حاصل شدن پیشرفتی سریع در این مذاکرات تاکید کرد.

به گزارش برنا،ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت و گو با روزنامه گاردین درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که در قالب جلسات کمیسیون مشترک برجام و رایزنی نمایندگان اروپایی، چینی و روسی کشورهای عضو برجام با آمریکا در وین در جریان است، مطرح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخاب ریاست جمهوری ایران در ما ژوئن[خرداد] برنامه فشرده ای داریم. موقع تصمیم گیری و رویارویی با بحران است. از آن جا که ایران با تخطی از تعهدات هسته‌ای، هیچ گاه این قدر به یک سلاح هسته‌ای نزدیک نشده بود، لازم است که فورا به دستاوردی برسیم. 
گاردین به نقل از لودریان ادامه داد: آمریکا بسیار نسبت به پیشرفت در کار مصمم است، آن ها حرکت های لازم را برای این که نشان دهند آماده تصمیم گیری های لازم برای لغو تحریم ها می باشند، نشان داده اند. 

وزیر خارجه فرانسه افزود: در حال حاضر، ایران حرکات و نشانه های متناظر را درباره تمام تخطی های انجام شده از سال ۲۰۱۹ از توافق هسته ای بروز نداده است. این یک برهه مهم است، چون الان موقع آن است که ایرانی ها اقدامات لازم را انجام دهند. 
او گفت: این یک مسئله مهم در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و فرونشاندن جو درگیری در منطقه است. ما به توافقی نیاز داریم که بدانیم این تنها قدم اول است. موافقت بر سر این موضوع یک شرط قبلی نیست، بلکه امری ضروری برای آینده است که برای ما مهم و بنیادین است. 

 

نظر شما
پرونده ویژه