سازمان ملل به وظیفه قطعی خود در مقابل جنایت صهیونیست‌ها عمل کند

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۰۶:۵۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۵۶۹۱
سازمان ملل به وظیفه قطعی خود در مقابل جنایت صهیونیست‌ها عمل کند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش برنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده بامداد شنبه در واکنش به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حمله به مسجدالاقصی اولین قبله گاه مسلمین و شهید و زخمی‌کردن نمازگزاران فلسطینی توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس را بشدت محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این‌ جنایت جنگی بار دیگر خوی جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی و ضرورت اقدام عاجل بین المللی جهت متوقف کردن نقض بنیادی ترین موازین حقوق بشردوستانه بین المللی را به همه جهانیان ثابت کرد.

 خطیب زاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی‌ایران ضمن محکوم‌کردن این جنایت مسلّم علیه بشریت و ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها، از سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی ذیربط می خواهد که به وظیفه قطعی خود در برخورد با این جنایت جنگی عمل نمایند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده و از همه‌کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی نیز می خواهد به وظیفه تاریخی خود عمل نموده و در کنار ملت فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیست بایستند.

منابع خبری جمعه شب از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گزارش دادند.

نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی را بستند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، دستکم ۵۳ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در داخل صحن مسجد الاقصی زخمی شدند.

نظر شما
پرونده ویژه