هماهنگ کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

برای دستیابی به برجام تلاش طاقت فرسایی داشتیم

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۵:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۶۰۸۶
برای دستیابی به برجام تلاش طاقت فرسایی داشتیم
هماهنگ کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای آتلانتیک گفت: ما در زمینه دست‌یابی به توافق هسته ای تلاش‌های طاقت فرسایی را متحمل شدیم.

به گزارش برنا، فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست شورای آتلانتیک گفت: ما در زمینه دست‌یابی به توافق هسته ای تلاش‌های طاقت فرسایی را متحمل شدیم. همچنین از طریق برجام توانستیم مانع دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای و تنش نظامی در منطقه شویم.

او افزود: امروز ایالات متحده به دیپلماسی، چندجانبه گرایی و میز مذاکره بازگشته تا توافق هسته‌ای ایران احیا شود و همه طرف‌ها از جمله آمریکا به تعهداتشان بازگردند. اتحادیه اروپا هم در تلاش است تا به این روند کمک و تسهیل کند. به نظر من امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است که اتحادیه اروپا و ایالات متحده با همکاری یکدیگر این رکن بنیادین امنیتی را که نه تنها در خاورمیانه بلکه در دو سوی اقیانوس آرام حائز اهمیت است حفظ کنند.

هماهنگ کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: برجام یکی از حوزه‌های کلیدی در روابط فرا آتلانتیک است که نه تنها برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا بلکه برای امنیت جهان حائز اهمیت است. آنچه را ما (چند سال پیش) بدست آوردیم امروز هم می‌توانیم دوباره با یکدیگر بدست آوریم و اطمینان دارم که اتحادیه اروپا و آمریکا در این تلاش مشترک موفق خواهند بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز