نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس دهم:

هنوز چهره مطلوب در عرصه انتخابات حضور پیدا نکرده است/ به عنوان یک فرد نمی‌دانم باید به چه کسی رای بدهم

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۵:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶۶
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس دهم گفت: هنوز کاندیداها مشخص نیستند و تیم آنها هم مشخص نیست یعنی من اگر به عنوان یک فردی عادی بخواهم رای بدهم، نمی دانم که کاندیدا مورد نظر چه برنامه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد حتی اعضای همراهش چه کسانی هستند و چه سازمانی هستند و یا از چه چهره هایی هستند و این قطعا در فرآیند انتخابات کار را سخت تر می کند.

«علیرضا ابراهیمی»، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص فضای انتخاباتی گفت: فضای انتخاباتی ابهام گونه است؛ 28 خرداد روز رای گیری بوده و شاید 40 روز به زمان انتخابات مانده است ولی هنوز نه سیاسیون نه مردم هیجانی ندارند و چهره هایی که قطع به یقین پا به عرصه انتخابات می گذارند هنوز مشخص نشده اند و این مسئله باعث شده ابهام و فرصت مطالعه کردن برنامه ها و گوش کردن سخنرانی ها و فرصت آنالیز کردن حرف کاندیداهای مورد نظر را مردم نداشته باشند و یا فرصت کم باشد.

او ادامه داد: از این جهت هنوز چهره مطلوب در عرصه انتخابات حضور پیدا نکرده و این به زعم من یکی از اشکالاتی است که به حضور کاندیداها وارد است و شاید مشارکت را هم تحت الشعاع قرار دهد. 

ابراهیمی ادامه داد: مردم در طول 40 سال گذشته نشان دادند که همیشه پای نظام و انقلاب و آرمان های امام و رهبری هستند و دغدغه نظام و رهبری را دارند اما مشارکت مردم این دوره بخاطر سختی اقتصادی که دچار هستیم، شاید تحت تاثیر این اقتصاد قرار گرفته باشد و باید در این مدت باقی مانده کار بهتر و انگیزه بیشتری را برای مردم ایجاد کنیم.

او افزود: همچنین رجال سیاسی برنامه های خود را باید منطبق بر گشایش های اقتصادی قرار بدهند. مردم امروز در مشکلات و تنگناهای اقتصادی قرار دارند، مردم رئیس جمهوری می خواهند که برنامه محور و تیم مشخصی داشته باشد. هنوز کاندیداها مشخص نیستند و تیم آنها هم مشخص نیست یعنی من اگر به عنوان یک فردی عادی بخواهم رای بدهم نمی دانم که کاندیدا مورد نظر چه برنامه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد حتی اعضای همراهش چه کسانی هستند و چه سازمانی هستند و یا از چه چهره هایی هستند و این قطعا در فرآیند انتخابات کار را سخت تر می کند.

این نماینده پیشین مجلس در خصوص تاثیر دو قطبی شدن بر شور انتخاباتی نیز اظهار کرد: دو قطبی شدن انتخابات چالش ها و گفتمان های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، یعنی احزاب و گروه های سیاسی کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی خواهند کرد و با برنامه هایی که در صدا و سیما و یا بروشورهای تبلیغاتی و یا در محافل ایجاد خواهند کرد، مشارکت و انگیزه مردم را بیشتر خواهند کرد. همچنین مردم را مجاب خواهند کرد که برنامه های کاندیدای مورد نظر خود را گوش بدهند اما باید کاندیداها برنامه محور کار کنند. مردم از فضای سیاسی ایجاد شده راضی نیستند بنابراین باید برنامه ریزی بهتری انجام دهند. 7

نظر شما