اعضای کمیته ملی دموکرات خواستار بازگشت به برجام شدند

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۲۲:۴۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۷۳۳۹
اعضای کمیته ملی دموکرات خواستار بازگشت به برجام شدند
بیش از ۵۰ عضو کمیته ملی حزب دموکرات در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار بازگشت به برجام و برداشتن تمام تحریم‌هایی شدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده با سوء نیت علیه مردم ایران وضع کرد.

به گزارش برنا، بیش از ۵۰ عضو کمیته ملی دموکرات و سران این حزب شامل کیث الیسون دادستان کل مینه‌سوتا و باربارا لی عضو مجلس نمایندگان از کالیفرنیا دوشنبه از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا به توافق هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌های تجاوزکارانه دوره ترامپ علیه ایران بازگردد.

این نامه که موسسه کوئینسی سازماندهی و ارسال آن به بایدن را برعهده داشت، نخستین نامه سیاسی کمیته ملی حزب دموکرات و مقامات دیگر است که درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دولت ارسال می‌شود.

در این نامه آمده است: ما از شما می‌خواهیم نگذارید مدافعان رویکرد شکست خورده ترامپ نسبت به ایران، فشار وارد آورند. ما نتیجه این سیاست را دیده‌ایم؛ یک برنامه هسته‌ای بزرگ ایران و یک خطر بزرگ برای جنگ با ایران.

در طول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن به صراحت سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران را به ویژه تصمیم بی‌پروایانه او در خروج از توافق هسته‌ای که دستاورد سیاست خارجی باراک اوباما محسوب می‌شد، محکوم کرد.

پس از خروج از برجام، دولت ترامپ تحریم‌های بی‌رحمانه اقتصادی را بر مردم ایران اعمال کردند که تاثیر هنگفتی بر مردم عادی ایران شامل محروم شدن آنها از دسترسی به دارو و نیازهای اولیه زندگی گذاشت که به عنوان بخشی از کارزار موسوم به "فشار حداکثری" بود.

ترامپ حتی در شرایطی که ایران درگیر همه‌گیری کرونا بود، این تحریم‌ها را دو برابر کرد.

الیسون معاون سابق رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها گفت: بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران اساسی است که لغو تحریم‌های بدخواهانه ترامپ را ضروری می کند.

 وی افزود: حزب دموکرات باید برای پایان دادن به نظامی‌گری گسترده و ترویج چندجانبه‌گرایی تلاش کند که ایالات متحده را قادر به حل مساله هسته ای با ایران بدون حتی یک شلیک کند.

ماه‌ها پس از ریاست جمهوری بایدن، وی کار کمی در جهت لغو تحریم‌ها و احیای توافق انجام داده است.

مذاکرات غیرمستقیم با ایران در قالب مذاکرات وین در جریان است اما رئیس جمهوری قبلاً با مقاومت تندروهای جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره روبرو شده است.

بایدن به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری قول داد که دوباره به هسته ای بپیوندد، و جزئیات موضع خود را در سخنان سی ان ان اعلام کرد که دیپلماسی راهی معتبر برای بازگشت به توافق هسته‌ای خواهد بود.

این نامه ادامه می‌دهد: ما از شما می‌خواهیم که به برجام متعهد شوید و روند دیپلماتیک چند جانبه را با سایر قدرت‌های جهانی آغاز کنید تا همه طرف‌ها را از طریق فرمول انطباق برای انطباق به توافق برساند.

دموکرات‌های امضاکننده این نامه افزودند: از این نظر، برجام برای امنیت ملی ایالات متحده از چنان اهمیت حیاتی برخوردار است که مساله اینکه چه کسی گام نخست را بردارد، نباید مانع ایجاد کند.

این نامه ادامه می‌دهد: علاوه بر این، لغو تحریم های سوءنیت ترامپ که وی به صراحت علیه ایران اعمال کرد تا بازگشت به برجام را غیرممکن سازد، نباید به عنوان امتیاز به ایران تلقی شود بلکه به عنوان تلاشی برای بازگرداندن اعتبار و افزایش امنیت آمریکا است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز