اظهارات یکجانبه مقام سازمان ملل متحد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۲۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۳۷۹
اظهارات یکجانبه مقام سازمان ملل متحد
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بدون اشاره به 6 سال تجاوز ائتلاف سعودی به بخش وسیعی از یمن، تداوم مقاومت انصارالله در بازپس گیری شهر مآرب را خطرناک دانست.

به گزارش برنا،مارتین گریفیث روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: امروز اینجا نیستم تا بگویم که طرف‌ها به یک توافق نزدیک می‌شوند.

وی ادامه داد: من گزارش دارم که تنش نظامی در مآرب توسط انصارالله افزایش یافته است، محدودیت‌ها در واردات کالا از طریق حدیده، تشدید کمبود سوخت، محدودیت آزادی حرکت و غیبت روند سیاسی وجود دارد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: نمی توانم تأکید مجدد کافی بر آنچه در مآرب در معرض خطر است قرار دهم. حمله انصارالله باعث از دست دادن حیرت‌انگیز زندگی ، از جمله کودکان شده است و آوارگان داخلی با ترس از جان خود به زندگی ادامه می دهند و دائماً تلاش‌های صلح را مختل کرده است

گریفیث اظهار کرد: بار دیگر درخواست خود از انصارالله را تکرار کرد تا بلافاصله حمله خود به مآرب را متوقف کند و هشدار داد که هرچه حمله مارب ادامه یابد، خطرات برای ثبات و انسجام اجتماعی یمن بیشتر می‌شود که ممکن است منجر به انتقال درگیری به مناطق دیگر در یمن شود .

وی تاکید کرد: ادامه حمله به مآرب توجیه‌ناپذیر است. گزینه‌هایی روی میز وجود دارد که امکان حل مسالمت‌آمیز و با دوام مسائل اساسی را با رفع محدودیت‌های جریان کالاهای تجاری و سوخت از طریق حدیده و افتتاح مجدد فرودگاه صنعا فراهم می‌کند.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اظهار کرد: فتح نظامی به طور قاطع جنگ را خاتمه نمی‌دهد. این فقط چرخه‌های بعدی خشونت و ناآرامی را فرامی‌خواند. یمن بدون مشارکت فراگیر نمی‌تواند به طور موثر اداره شود. راه پایان دادن به درگیری از طریق یک توافق سیاسی شامل مذاکره فراگیر است.

گریفیث ادعا کرد: من از مارس 2020 با طرفین برای جایگزینی روشن چرخه‌های خشونت و رنج حاد مردم تعامل داشتم، من چندین دور مذاکره را با هر یک از طرف‌ها انجام داده‌ام. شرایط توافق مورد بازنگری بسیاری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همه پیشنهادها می توانستند به یک آتش بس سراسری، باز کردن فرودگاه بین‌المللی صنعا به روی ترافیک تجاری، جریان بی وقفه سوخت و کالاهای دیگر به یمن از طریق بندرهای حدیده و از سرگیری روند سیاسی منجر شوند.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تصریح کرد: پشتیبانی بین‌المللی و حرکت منطقه‌ای قوی وجود دارد. اختلافات بین طرفین حل شدنی است. اگر رهبران اصلی سیاسی تصمیم درستی برای پایان دادن به جنگ بگیرند، می توان به توافق رسید.

گریفیث خاطرنشان کرد: هنوز فرصت برای طرف‌ها وجود دارد اما زمان مهم است. آنچه اکنون روی میز است ممکن است بعداً در دسترس نباشد. توقف مذاکرات به نفع کسی نیست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز