هشدار حماس:

ماه‌های طولانی می‌توانیم با رژیم صهیونیستی بجنگیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۰۷:۴۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۸۴۱۴
ماه‌های طولانی می‌توانیم با رژیم صهیونیستی بجنگیم
"صالح العاروری" معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه شب گفت: ماه‌های طولانی می‌توانیم با شدت بیشتر با رژیم صهیونیستی بجنگیم.

به گزارش برنا از رسانه‌های فلسطینی، العاروری در کنفرانس مطبوعاتی گفت: موضوع قدس شوخی بردار نیست و مقاومت به صورت مستقیم [به رژیم صهیونیستی] پاسخ می‌دهد و در واکنش به آن درنگ نخواهد کرد.

وی با تأیید رایزنی برخی کشورها با حماس برای برقراری آتش‌بس افزود: سازمان ملل متحد، قطر، مصر و کشورهای دیگر با جنبش حماس برای توقف درگیری با اشغالگران تماس داشتند و ما اعلام کردیم که رژیم صهیونیستی باید دست از مسجد الاقصی و کوی "الشیخ الجراح" بکشد.

حازم قاسم سخنگوی حماس نیز در این رابطه گفت، گردان‌های القسام پاسخ [موشکی] خود را به رژیم صهیونیستی افزایش داده‌اند.

وی افزود: پاسخ القسام پس از آن آغاز شد که اشغالگران صهیونیست تجاوزات خود علیه ملت فلسطین را ادامه دادند.

از سوی دیگر "خضر عدنان" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به المیادین گفت: پیام واضح مقاومت در خصوص تشدید تنش از سوی اسرائیل است که واکنشی وسیع‌تری به این تجاوزات خواهد داد.

وی تأکید کرد: اشغالگران ترسوتر از آن هستند که وارد غزه شوند چرا که مقاومت در آمادگی بالایی به سر می‌برد.

عدنان اظهار کرد: هرگونه پیشروی زمینی اشغالگران در غزه بشارتی برای [آزادی] اسیران دربند فلسطینی خواهد بود.

اوضاع در سرزمین‌های اشغالی پس از هتک حرمت مسجد الاقصی و حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه بحرانی است.

به دنبال این اقدام و عدم توقف حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت مناطق مختلف اسرائیل را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید حملات موشکی گروه‌های مقاومت به مناطق مختلف اسرائیل اعلام کرد که شمار این موشک‌ها از دوشنبه شب و آغاز عملیات گروه‌های فلسطیی، به یکهزار و ۵۰۰ فروند رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی با افزایش برد موشک‌های خود برای اولین بار در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی توانستند مناطق شمالی اسرائیل را موشک باران کنند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت: برای اولین بار در جریان تشدید حملات، آژیرهای خطر شلیک موشک در شمال منطقه شارون و در جلیل پایین (شمال اسرائیل) به صدا درآمدند.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون در حملات همه جانبه صهیونیست‌ها به غزه ۶۱فلسطینی از جمله ۱۷ کودک و ۶ زن شهید و بیش از یکهزار و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.​

نظر شما