سخنگوی کاخ سفید:

موضع ما در قبال فلسطین همچنان راه حل دو کشور است

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۲۱:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۸۶۴۷
موضع ما در قبال فلسطین همچنان راه حل دو کشور است
سخنگوی کاخ سفید بار دیگر خواستار کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد و گفت موضع این دولت، راه حل دو کشور برای یک نتیجه صلح‌آمیز است.

به گزارش برنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به اینکه آیا آمریکا نقش واسطه برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را دارد، افزود: نقشی که ایفا می‌کنیم تعامل نه تنها با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با هدف کاهش خشونت و دستیابی به ثبات است بلکه با شرکای کلیدی در منطقه هم در تماس هستیم.

وی ادامه داد: ما با قطر، تونس و مصر و هر کسی که نقش مهمی را ایفا کند، و از طریقی هم با حماس مذاکره داریم. ما در چند روز گذشته در سطح عالی‌رتبه با مقامات فلسطینی و اسرائیلی تماس داشته‌ایم و همانطور که می‌دانید روز گذشته رئیس جمهوری بایدن با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همچنین وزیر خارجه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کردند.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: نقش ما نه تنها صحبت با فلسطینی و اسرائیلی برای حرکت به سمت تنش‌زدایی است بلکه مذاکره با شرکای کلیدی ما در منطقه است همانگونه که همه برای رسیدن به صلح کار می‌کنیم.

ساکی یادآور شد در تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید شد و اظهار کرد: از نظر ما حملات راکتی حماس به مناطق غیرنظامی، دفاع از خود نیست که رئیس جمهوری آن را تکرار کرد.

وی گفت: رئیس جمهوری همچنین لزوم حرکت به سمت کاهش تنش در آنجا را تکرار کرد. در نگاه او(بایدن) و همه دولت، کشته شدن حتی یک نفر غیرنظامی، غم‌انگیز است و به همین دلیل است که ما تعامل شدیدی در این باره داریم.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر تصریح کرد که از ابتدای شروع دولت، بحث دو جانبه با مقامات اسرائیل را آغاز کرده است اما واقعیت این است که موضع این دولت همانگونه که باید باشد، تنها راه حرکت به یک نتیجه صلح‌آمیز، راه حل دو کشور است.

 

نظر شما