رییس ستاد انتخابات:

تعداد داوطلبان ریاست جمهوری به ۵۹۲ نفر رسید

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۹۳۹۳
تعداد داوطلبان ریاست جمهوری به ۵۹۲ نفر رسید
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در پنج روز اخیر ۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم بودند و ۵۵۲ نفر آقا بودند.

به گزارش برنا، جمال عرف روز شنبه و در پایان روز پنجم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  ۵۹۲ نفر کل مراجعه کنندگان ما در این پنج روز بوده است که از این تعداد ۴۰ نفر خانم بودند و ۵۵۲ نفر آقایون بودند.

عرف در خصوص تحصیلات و مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: به لحاظ تحصیلات ۲۷۲ نفر لیسانس و کمتر بودند و ۳۲۰ نفر فوق لیسانس و بالاتر بودند به لحاظ سن ۸۹ نفر زیر ۴۰ سال بودند و ۴۰ تا ۷۵ سال ۴۹۵ نفر بودند و ۷۵ سال به بالا هم هشت نفر بودند.

وی با مقایسه این دوره با دوره های قبل گفت: در دوره دوازدهم ۱۶۳۶ نفر و در دوره یازدهم ۶۸۶ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند. این دوره به نظر من یک فضای عقلانیتی ایجاد شد و تاکیدی که نسبت به ماده ۳۵ با استناد به اصل ۱۱۵ قانون اساسی صورت گرفت، شرایط کسانی که می‌خواهند مراجعه کنند را روشن‌تر کردند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: شورای نگهبان از فردا بر اساس چارچوب‌ها و مصوبات خود عمل خواهند کرد. ما همه مدارکی که این پنج روز جمع کردیم، را تقدیم شورای نگهبان می‌کنیم شورای نگهبان هم بررسی‌ها را آغاز می کند و دو فرصت پنج روزه دارند و در پایان ۱۰ روز شورای نگهبان افرادی که صلاحیت آنها احراز شد را اعلام می‌کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما