دبیرکل حزب مردمسالاری:

نمی‌خواهیم با آمریکا دل و قلوه بدهیم/ من سوسیال دموکرات هستم

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۰۵۳۰
نمی‌خواهیم با آمریکا دل و قلوه بدهیم/ من سوسیال دموکرات هستم
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: ارتباط با آمریکا تابو نیست، نمی خواهیم دل بدهیم قلوه بگیریم بلکه می خواهیم با حفظ عزت ایران با آمریکا ارتباط بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری، در نشست خبری انتخاباتی این حزب اظهار کرد: همانطور که در تالار وزارت کشور هم گفتم سه مشکل اساسی فراروی ملت ایران می بینم که باید برطرف شود تا به اهداف برسیم. به عنوان مثال در سند چشم انداز بیست ساله گفته ایم که می خواهیم جز ده کشور اقتصادی برتر دنیا باشیم اما با روندی که شاهد آن هستیم بعید است؛ مشکل اساسی ما بحث ساختاری است. 

او افزود: موازی کاری ها و وجود برخی مشکلات ساختاری که در قانون اساسی وجود دارد یکی از مواردی است که باعث شد مبحث جمهوریت سوم را مطرح کنیم. 

کواکبیان تصریح کرد: مشکل دیگر ما مسائل اقتصادی و وضعیت نامطلوب معیشتی است، افرادی که خودشان چندین سال گرداننده امور بودند امروز از مشکلات اقتصادی حرف می زنند. 

او ادامه داد: استقلال بانک مرکزی باید حفظ شود و این موضوع به کاهش مشکلات اقتصادی کمک می کند. 

کواکبیان خاطرنشان کرد: من به یارانه های نقدی به این شیوه موجود اعتقاد ندارم کارت رفاه ملی جایگزینی مناسب برای این موضوع است که حداقل های نیاز مردم را تامین خواهد کرد. 

دبیرکل حزب مردمسالاری افزود: من خودم را سوسیال دموکرات می دانم و قبول ندارم که برخی مرا لیبرال دموکرات می دانند. 

او‌ اظهار کرد: همه در مورد مشکلات بین الملل حرف می زنند اما کسی واقعا نمی خواهد در جهت رفع آن قدم بردارد، نسخه شفابخش ما رفع کامل تحریم هاست و باید برای خروج از این انزوای بین المللی برنامه ریزی کنیم، برنامه ریزی سیاسی برای روابط با آمریکا از ملزومات است. 

این کاندیدا انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: رهبر انقلاب هم تاکید داشته اند برقراری رابطه با آمریکا امکان پذیر است اما زمان آن را اعلام می کنم، این بدان معناست که ارتباط با آمریکا تابو نیست، نمی خواهیم دل بدهیم قلوه بگیریم بلکه می خواهیم با حفظ عزت ایران با آمریکا ارتباط بگیریم. 

او‌ ادامه داد: موضوع دفاع از حقوق شهروندان، حاکمیت قانون، پاسخگو کردن دولت و فسادزدایی از ارکان حکومت از برنامه های ما است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز