در آمریکا؛

بنزین گران شد/حملات سایبری عامل اصلی این گرانی!+جزییات

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۰:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۹۵۶
به دنبال حمله سایبری به بزرگترین خط انتقالی سوخت در آمریکا، قیمت بنزین در این کشور برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳ دلار رسید.

به گزارش برنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که حمله سایبری اوایل این ماه که منجر به بسته شدن خط و توقف انتقال سوخت به ایستگاه‌ها در جنوب شرقی ایالات متحده شد، موجب افزایش قیمت بنزین به بیش از۳ دلار در گالن برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا سازمان اصلی سیستم آماری فدرال ایالات متحده مسئول جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات درباره انرژی برای ترویج و ترفیع سیاست‌گذاری مستدل، کارآمدی بازارها و درک عمومی از انرژی و تعامل آن با اقتصاد و محیط زیست است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در وب سایت رسمی خود اعلام کرد، اخلال در عملیات خط لوله کولونیال موجب افزایش متوسط ​​قیمت خرده فروشی بنزین درجه عادی به ۳.۰۳ دلار در هر گالن در ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) شد که این اتفاق پس از افزایش قیمت بنزین به بیش از ۳ دلار در سال ۲۰۱۴ اولین بار رخ داده است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا در حالی رخ می دهد که به دنبال یک حمه سایبری به خط لوله کولونیال در اوایل این ماه، انتقال سوخت از طریق این لوله متوقف شده و با گذشت هفته‌ها از این حمله سایبری هنوز عملیات انتقال سوخت به حالت عادی بازنگشته است.

خط لوله کولونیال که بیش از ۵۰۰۰ مایل (بیش از ۸ کیلومتر) از پالایشگاه های ساحل خلیج مکزیک امتداد دارد، تقریباً نیمی از مصرف بنزین در سواحل شرقی ایالات متحده را تأمین می کند.

اگرچه با گذشت هفته ها تحویل سوخت به حالت عادی برگشته است، اما ایستگاه های زیادی در جنوب شرقی ایالات متحده هنوز خالی مانده‌اند و واشنگتن دی سی بیشترین آسیب را دیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز