لاوروف:

حفظ کرامت، شرط دوستی روسیه با غرب است

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۵:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۹
حفظ کرامت، شرط دوستی روسیه با غرب است
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است بدون از دست دادن عزت نفس با کشورهای غربی دوست باشد.

به گزارش برنا، لاوروف روز جمعه در همایشی سیاسی در مسکو در مورد شرایط روسیه برای برقراری روابط دوستانه و بهبودی روابط با کشورهای غربی گفت: «ما آماده هستیم که با غرب دوست باشیم ، اما تأکید خواهم کرد، فقط با احساس کرامت خود ، که طی قرن ها ، هزاره های موجودیت کشور خود را از  نیاکان خود به ارث برده ایم.»

وی افزود: هدف اصلی سیاست خارجی روسیه رفاه روس ها است.

 رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در همین حال تصریح کرد که روسیه نمی تواند با نادیده گرفتن تاریخ و سنت های خود، که برای هر شهروند روسیه ارزشمند است به توسعه روابط با غرب بپردازد.

گفت و گو با بلینکن صریح بود

لاوروف در ادامه سخنان خود، گفت و گوی با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا را که دو روز پیش در حاشیه اجلاس وزیران شورای شمالگان در ریکیاویک پایتخت ایسلند برگزار شد را صریح خواند.

وی افزود: بلینکن به دقت به سخنان من توجه و سپس مواضع خود را بیان کرد که همواره شامل ایرادهایی از روسیه در مورد مداخله در انتخابات و حمله های هکری به سیستم های مهم بود.

لاوروف گفت: من نیز به بلینکن یادآوری کرد که در سالهای اخیر که آمریکا اتهاماتی را علیه روسیه مطرح کرده است هیچ گاه شواهد برای اثبات این ادعاها به مسکو ارائه نکرد.

وی ادامه داد: این بار نیز بلینکن هیچ گونه مدرک و شواهدی برای اثبات ادعای خود علیه روسیه ارائه نکرد. 

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که رفع مشکلات در روابط روسیه و آمریکا مساله ای پیچیده است اما مسکو درصورت آمادگی واشنگتن برای گفت و گو برای چنین مذاکره ای آمادگی دارد. 

رایزنی ها برای برگزاری اجلاس سران پنج عضو شورای امنیت جریان دارد

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو به رایزنی ها برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت ادامه می دهد.

لاوروف افزود: باتوجه به مسوولیت ویژه پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آغاز همه گیری کرونا، برگزاری اجلاس سران این کشورها را پیشنهاد کرد اما کرونا در برنامه برگزاری آن اخلال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به محض اینکه شرایط اپیدمیولوژی اجازه دهد، ما تلاش می کنیم این اجلاس را برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز