عراق خواهان خرید هواپیما و رادارهای پیشرفته از فرانسه است

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۹:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۱۹۳۲
عراق خواهان خرید هواپیما و رادارهای پیشرفته از فرانسه است
کمیته امنیتی مجلس عراق از تصمیم این کشور برای نوسازی و تنوع بخشی به صنعت هوایی خود و تفاهمات اولیه با فرانسه در این خصوص خبر داد.

به گزارش برنا، محمد رضا آل حیدر رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: عراق هواپیماهای F-۱۶ پیشرفته ای دارد، اما تعداد آنها برای انجام عملیات علیه هسته های مخفی داعش کم است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مقام های فرانسوی برای خرید هواپیماهای جنگنده گفت :رایزنی هایی با سرکنسول فرانسه در بغداد انجام شده و رئیس کمیته امنیتی و دفاعی فرانسه یکشنبه هفته آینده به عراق سفر خواهد کرد تا تفاهمات مقدماتی برای خرید جنگنده ها فرانسوی در کنار تقویت رادارهای فرماندهی پدافند هوایی انجام شود.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق عملکرد هواپیماهای روسی را خوب دانست و گفت کمک های تجهیزاتی و تعمیراتی آمریکا نیز ادامه دارد (اما بهتر است) که تعداد جنگنده های F-۱۶  افزایش یابد و عراق با مدل های پیشرفته این جنگنده ها تامین و تجهیز شود.

به گفته آل حیدر "به دلیل حمله های صورت گرفته به پایگاه هوایی بلد" یک شرکت آمریکایی در صنایع نظامی که به گفته مقامات عراقی مسوولیت حفظ، نگهداری و تعمیر جنگنده های F-۱۶ را برعهده داشت "به مدت چهارماه عراق را ترک خواهد کرد" و به همین دلیل مهندسان عراقی تلاش میکنند که به نگهداری هواپیماها بپردازند اما بنا به گفته های آل حیدر "این نگهداری ها در اندازه تعمیر و نگهداری شرکت مادر کارآمد نیست".

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز