روسیه بر ادامه همکاری با ایران در مورد حل مساله سوریه تاکید کرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۰:۴۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷۷
روسیه بر ادامه همکاری با ایران در مورد حل مساله سوریه تاکید کرد
"کنستانتین کاساچوف" معاون شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو بر اهمیت ادامه همکاری با ایران برای حل مساله سوریه تاکید کرد.

به گزارش برنا، دفتر مطبوعاتی شورای فدراسیون روز جمعه اعلام کرد: کاساچوف در دیدار با جلالی برای ادامه همکاری فعالانه در مذاکرات برای حل و فصل مسائل سوریه در فرمت آستانه ابراز امیدواری کرد. 

جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه از بیش از ۵ سال پیش مذاکرات در فرمت آستانه را آغاز کردند و در این مدت  ۱۵ دور مذاکرات برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه نیز شرکت داشتند. 

از مهم‌ترین دستاوردهای این مذاکرات امضای تفاهم نامه ایجاد مناطق امن در سوریه است که در دور چهارم مذاکرات آستانه به دست آمد.

در چارچوب مذاکرات آستانه، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه سه دیدار در تهران، سوچی و آنکارا با یکدیگر برگزار کردند.

 جلالی و کاساچوف در ادامه این دیدار در خصوص دورنمای همکاری دو کشور در مبارزه با همه گیری کرونا گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران و معاون شورای فدراسیون در مورد راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.  

 کاساچوف خاطرنشان کرد که به رغم محدودیت‌های موجود بخاطر وضعیت همه‌گیری کرونا، روابط ایران و روسیه و گفت‌وگوهای بین پارلمانی توسعه می یابد. 

در ادامه این دیدار دو طرف ضمن اشاره به اراده جدی رهبران دو کشور برای تعمیق مناسبات دو جانبه بر این موضوع تاکید کردند که دستور کار روابط میان ایران و روسیه، گسترده است و طیف وسیعی از همکاری در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، پارلمانی، هسته‌ای، برجام و مبارزه با کرونا، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی  را در بر می‌گیرد.

در این دیدار جلالی با اشاره به همکاری های دو کشور در حوزه هسته‌ای ، از مواضع روسیه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام قدردانی کرد.

دو طرف در پایان مذاکرات خود بر اهمیت استمرار رایزنی‌ها میان دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز