ارتش میانمار: آنگ سان سوچی به زودی در دادگاه حاضر می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴۹
مین آنگ لانگ فرمانده ارتش میانمار روز شنبه در اولین مصاحبه خود پس از کودتای نظامی ماه فوریه، اعلام کرد که آنگ سان سوچی رهبر دولت مردمی این کشور در سلامت به سر می‌برد و به زودی در دادگاه حاضر خواهد شد.

به گزارش برنا، به نقل از "رویترز"، کودتای نظامی میانمار که بیش از سه ماه از آن می‌گذرد، این کشور جنوب شرق آسیا را با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه ساخته است.  
 آنگ سان سوچی در میان ۴ هزار نفری است که از زمان آغاز کودتا در ماه فوریه توسط ارتش میانمار زندانی شده است. او از طرف ارتش میانمار متهم به داشتن غیر قانونی بیسیم و افشای اسرار و مدارک محرمانه شده است.  
مین آنگ لانگ فرمانده ارتش میانمار در مصاحبه خود با تلویزیون چینی "فونیکس" که بخش‌هایی از آن روز شنبه منتشر شد گفت: آنگ سان سوچی در سلامت به سر می‌برد. او در خانه خود است و در چند روز آینده در دادگاه حضور خواهد یافت.  
فرمانده ارتش میانمار در مورد کودتای نظامی خود گفت: ما در انتخابات سال گذشته متوجه تقلب گسترده شدیم و ارتش تصمیم گرفت قدرت را در دست بگیرد.  
این درحالی است که کمیته انتخابات میانمار اتهامات تقلب در انتخابات سراسری این کشور را رد کرده است.  
مین آنگ لانگ افزود: ارتش انتخابات را برگزار خواهد کرد و با رضایت مردم، احتمالا تغییراتی در قانون اساسی ایجاد خواهد شد.  
طبق گزارش رسانه‌های محلی میانمار، دادگاه آنگ سان سوچی روز دوشنبه در شهر نایپیدا پایتخت میانمار برگزار خواهد شد.  
در همین حال اعتراضات به کودتا و درگیری‌های شبه نظامیان با نیروهای امنیتی میانمار در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد.  
نشریه‌های میانماری "ایروادی و میزیما" روز شنبه از حمله شبه نظامیان موسوم به "ارتش آزادی خواه کاچین" به یک مقر نظامی در نزدیکی شهر کامتی خبر دادند.  
تصاویر منتشر شده حاکی از وقوع آتش سوزی در محل درگیری‌ها است. رسانه‌های محلی همچنین ادعا کردند در این درگیری‌ها ۳ سرباز میانماری مجروح و ۹ نفر دیگر توسط شبه نظامیان اسیر شده‌اند.  
انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار اعلام کرده است که از زمان آغاز کودتا در میانمار تاکنون بیش از ۸۱۲ نفر به دست نیروهای ارتش این کشور کشته شده‌اند. اما ارتش این آمار را رد می‌کند و تلفات را ۳۰۰ نفر از جمله ۴۷ نیروی پلیس اعلام می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز