نگرانی آلمان درباره حمله سایبری به مراکز بهداشتی این کشور

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۲۴۷۴
نگرانی آلمان درباره حمله سایبری به مراکز بهداشتی این کشور
رئیس آژانس امنیت سایبری آلمان در پی حملات اخیر به شبکه خدمات بهداشتی ایرلند و خط لوله آمریکا هشدار داد که بیمارستان‌های این کشور به طور فزآینده‌ای در خطر حمله سایبری قرار دارند.

به گزارش برنا از رویترز، «آرنه شون‌بون» امروز (شنبه) به نشریه «زیت آنلاین» گفت که طی پنج سال گذشته مراکز بهداشتی آلمان هدف سلسله حملات سایبری قرار گرفته، اما اکنون بیمارستان‌های این کشور که در خط مقدم مقابله با همه‌گیری کرونا هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

وی افزود که بسیاری از شرکت‌های تجاری هم که بر اثر کرونا، دور کاری می‌کنند در معرض حملات سایبری قرار دارند.  این مقام امنیتی آلمان هشدار داد که شرکت‌های تجاری عموما حفره‌های امنیتی را دیر پر می‌کنند.

این نگرانی در حالی مطرح می‌شود که هفته پیش گزارش شد شبکه کامپیوتری سازمان خدمات بهداشتی ایرلند بر اثر آنچه حمله سنگین سایبری نام گرفت، از مدار خارج شده است. سازمان اجرایی خدمات بهداشتی جمهوری ایرلند با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد اعلام کرد: حملات سنگینی علیه شبکه کامپیوتری سازمان جریان دارد و ما در اقدامی احتیاطی تمام شبکه را از مدار خارج کردیم تا اوضاع را به همراه شرکای امنیتی‌مان ارزیابی کنیم.

گفته می‌شود که اولین حمله سایبری به بیمارستان روتوندا واقع در شهر دوبلین صورت گرفت و به دنبال آن تمام نوبت‌های سرپایی لغو شد. مقامات این بیمارستان در توئیتی این حمله را جدی توصیف کردند. اطلاعات بیشتری درباره عامل یا عاملین این حمله منتشر نشده است؛ اما در چنین مواقعی انگشت اتهام عموما به سمت چین، روسیه و بعضا کره شمالی نشانه می‌رود، اما هرگز مدرکی ارائه نمی‌شود.

چهار سال پیش هم به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس)، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شده است. انگلیس بعدا کره شمالی را مسئول این حمله معرفی کرد.

۱۸ اردیبهشت ماه هم خبرگزاری رویترز گزارش داد که شرکت آمریکایی خط لوله کلونیال هدف حمله سایبری قرار گرفته و تمامی شبکه آن قطع شده است.

طبق این گزارش، این شبکه خط لوله، مواد سوختی پالایشگاه‌های مجاور خلیج مکزیک را به نواحی جنوبی و شرقی آمریکا منتقل می‌کرد. این شرکت روزانه دو و نیم میلیون بشکه مواد سوختی از جمله بنزین، گازوئیل، سوخت جت و دیگر مشتقات نفتی را از طریق ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله، جابه‌جا می‌کرد.

نظر شما