یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تفکر روحانی با احمدی نژاد فرق داشت/ اگر سال ۸۴ آیت الله هاشمی رئیس جمهور می‌شد مسیر توسعه کشور به سمت دیگری می‌رفت/ مردم هنوز تاوان انتخابات در سال ۸۴ را پس می‌دهند

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۵:۰۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰۴
تفکر روحانی با احمدی نژاد فرق داشت/ اگر سال ۸۴  آیت الله هاشمی رئیس جمهور می‌شد مسیر توسعه کشور به سمت دیگری می‌رفت/ مردم هنوز تاوان انتخابات در سال ۸۴ را پس می‌دهند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر سال 84 مرحوم هاشمی رئیس جمهوری می شد مسیر توسعه کشور به سمت دیگری می رفت و قطعا ما تحریم نمی شدیم و به سمت این وضعیتی که آثارش باقی مانده پیش نمی رفتیم.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص مشارکت مردم در انتخابات گفت: فعلا فضای جامعه سرد است و بعضی ها هم با توجه به سوابق و مشارکت در سال 98، فعلا به میزان مشارکت بدبین هستند اما واقعیت این است که مردم نسبت به سرنوشت خود در جامعه نمی توانند بی اعتنا باشند.

او ادامه داد: من فکر می کنم هر چه جلوتر رفته و به انتخابات نزدیک تر شویم، با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری شاهد مشارکت در سطح بالاتری خواهیم بود. بخشی از مردم تحت تاثیر تبلیغاتی قرار گرفتند که فکر می کنند رای دادن آنها تاثیری ندارد که این درست نیست قطعا و یقینا رای مردم بی تاثیر نیست و رای آنها در اداره کشور، تاثیرگذار است.

قنبری اضافه کرد: این که چه فردی را با چه دیدگاه و تفکری انتخاب کنند قطعا تاثیر دارد. تفکر آقای احمدی نژاد که اجازه داد 6 قطعنامه تحریم بر کشور تحمیل شود و مشکلات اقتصادی فعلی میراث آن دوران هست با تفکر آقای روحانی که تلاش کرد تحریم ها را بردارد و برجام را به نتیجه رساند که متاسفانه البته در نتیجه مخالفت ترامپ و دلواپسان داخلی مردم از بهره مندی از مزایای برجام محروم شدند، بین این دو تفکر قطعا تفاوت وجود دارد.

او افزود: اگر سال 84 مرحوم هاشمی رئیس جمهور می شد مسیر توسعه کشور به سمت دیگری می رفت و قطعا ما تحریم نمی شدیم و به سمت این وضعیتی که آثارش باقی مانده پیش نمی رفتیم. واقعیت این است که مردم هنوز تاوان انتخابات در سال 84 را پس می دهند با وجود اینکه دولت روحانی خیلی تلاش کرده آثار آن دوران را برطرف کند اما هنوز هم امکان پذیر نشده است. چنان قفلی بر کشور در آن 8 سال دوران احمدی نژاد زده شد که کلید روحانی هنوز نتوانسته آن قفل را باز کند اگرچه خیلی تلاش شده است. 

قنبری تصریح کرد: پس از به نتیجه رسیدن توافق هسته ای، ترامپ و دلواپسان داخلی نگذاشتند که مردم از مواهب اقتصادی برجام استفاده و بهره مند شوند اما الان شرایط تغییر کرده و برجام دوباره در حال احیا شدن است. اگر دلواپسانی که در مقابل برجام بودند در نتیجه عدم مشارکت مردم به قدرت برسند حقیقت این است که شاید وضعیتی برای کشور پیش بیاید که 10 رئیس جمهور دیگر هم با تفکر درست و حسابی نتوانند آن را درست کنند و این یک زنگ خطر است که مردم بایستی این موضوع را جدی بگیرند.

او متذکر شد: نباید این اندیشه،تفکر و برداشت در میان عامه مردم شکل بگیرد که حضور آنها در انتخابات بی نتیجه است. قطعا اینگونه نیست و تفکر و اندیشه ای که مردم برای اداره کشور انتخاب می کنند تاثیرگذار و تعیین کننده است. باید مردم را نسبت به سرنوشت حساس کرد که بدانند با عدم حضور در پای صندوق های رای به تفکر دلواپس، رای می دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دلواپسان پایگاه رای محدود در حد 15 درصد جامعه را دارند و حالا نهایتا 20 درصد دیگر را هم در نتیجه تبلیغات منفی و تخریبی با خود همراه کنند که بتوانند به 25 درصد برسند نهایتا در این حد، وضع و موقعیت آنها است. اگر مردم به شکل مناسبی حضور پیدا کنند قطعا با کنار زدن دلواپسان زمینه را برای پیشبرد منافع خود فراهم می کنند.

او افزود: حیف است در این شرایطی که افق های روشنی ایجاد شده دوباره کشور به سمت بیراهه ای برود که مشکلات گذشته تکرار شود. من فکر می کنم که فرصت تکرار مشکلات دیگر وجود ندارد و مردم منتظر هستند که به زودی مشکلات از پیش پای آنها برداشته شود. حل مشکلات در گرو مشارکت آنها و تداوم حضور یک تفکر مناسب برای اداره کشور است تفکری که درک صحیحی از مشکلات داشته و عاقلانه دنبال حل مشکلات باشد. مردم باید تفاوت ها و تمایزات را به خوبی درک کرده و در مسیری حرکت کنند که منافع و مصلحت آنها بهتر تامین شود و این در گرو توجه آن دیدگاهی است که برخاسته از متن جامعه و خود مردم است. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز