تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ابلاغ شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۷:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۳۴۹۵
تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ابلاغ شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در تماسی تلفنی، تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص حفظ داده‌های دوربین‌های مستقر آژانس تا یک ماه آینده ابلاغ شد.

به گزارش برنا، علی اکبر صالحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اتمام مهلت سه ماهه ضبط دوربین‌های مستقر آژانس و تماس تلفنی صبح امروز با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات ۴+۱ که در وین در جریان است تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط شود و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به جناب آقای گروسی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ما هیچ بیانیه مشترکی این بار نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ادامه غنی سازی ۶۰ درصد افزود: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ما بالای ۹۰ کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یکسال به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسید و الان بعد از حدود ۴ ماه به ۹۰ کیلو گرم رسیده است.

آقای صالحی گفت: میزان اورانیوم ۶۰ درصد ما بالای ۲.۵ کیلوگرم رسیده است و اورانیوم ۵ درصد ما هم بالای ۵ تُن است و فعالیت‌های هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز