عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه:

باید مانع شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی شویم

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۹:۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱۳
باید مانع شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی شویم
عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه با تاکید بر اینکه اسرائیل فقط زبان مقاومت را می‌فهمد،‌گفت: پارلمان‌های کشورهای اسلامی باید اقدامی سریع برای توقف شهرک سازی صهیونیست‌ها انجام دهند.

به گزارش برنا،  اوراهان آتالای در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: مساله و آرمان فلسطین نشان‌دهنده مظلومیت فلسطین نیست بلکه نشان‌دهنده جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی است.

وی  در این نشست که عصر امروز با حضور هیات‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی ۱۵ کشور اسلامی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ادامه داد: وقتی تاریخ مقاومت علیه اسرائیل را می‌خوانیم متوجه می‌شویم قدرت اصلی و حقیقی رژیم صهیونیستی نیست بلکه ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هستند لذا باید در برابر این حقیقت مقابله کنیم و در کنفرانس‌ها نسبت به تبیین آن بپردازیم.

عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه افزود: کشورهای عضو سازمان ملل باید بدانند که رژیم صهیونیستی عامل ویرانی‌ها، کشتار زنان و کودکان در سرزمین فلسطین است اما چه کسانی متولی حقیقی این جنایت‌ها هستند. آیا تصمیمات سازمان ملل در مورد فلسطین جلوی  جنایات رژیم صهیونیستی گرفته شده است؟ خیر. زیرا اسرائیل با حمایت برخی کشورها به راحتی به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: سازمان ملل تصمیماتی را در خصوص توسعه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کرده و بیانیه‌ای را صادر کرده است که نشان‌دهنده تعارض این اقدامات با معاهدات بین‌المللی است اما اسرائیلی‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند زیرا فقط زبان مقاومت را متوجه می‌شوند.

عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ترکیه خاطر نشان کرد: باید به صورت فوری از طریق پارلمان‌ها، سازمان های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی اقداماتی را برای متوقف کردن شهرک‌سازی و اخراج و تبعید ساکنان فلسطین از سرزمین‌شان و کشتن کودکان و زنان انجام دهیم و از سازمان ملل بخواهیم مسئوولیتش در قبال رژیم صهیونیستی را بپذیرد.

وی با بیان اینکه ترکیه همواره کمک‌های زیادی به مردم فلسطین ارائه کرده، گفت: از کشورهای اسلامی درخواست می‌شود برای کمک به فلسطینیان با ترکیه همراه شوند و در جلسه‌ای که قرار است در استانبول و با محوریت مساله فلسطین برگزار شود، حضور یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز