رئیس پارلمان لبنان:

فریب مردم بس است!

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۲:۲۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۳۵۷۶
فریب مردم بس است!
رئیس پارلمان لبنان گفت: اگر بحران‌های کشور بدون ابتکارعمل فوری برای حل و فصل آنها ادامه یابند، لبنان ساقط خواهد شد.

به گزارش برنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، گفت: اگر این شرایط بدون رسیدگی ادامه یابد، باعث براندازی لبنان می‌شود. تمامی گروه‌ها و نهادها باید درس‌هایی که به آزادسازی برای نجات لبنان از فروپاشی انجامید، مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: امر مطلوب این است که لبنان از طائفه‌گرایی و طرف‌های احتکارکننده آزاد شود و دستگاه قضایی نیز از مداخلات سیاسی رهایی یابد سازمان‌های نظارتی و قانون دزدی اموال عمومی از بانک مرکزی تا تمامی ادارات به خصوص برق لبنان آغاز شود.

بری تاکید کرد: مقابل خدا و تاریخ متعهد هستم که با صراحت با لبنانی‌ها سخن بگویم، برخی عمدا برای تفنن به دنبال بحران تراشی هستند. تکمیل آزادسازی لبنان از اشغالگری‌های بعدی اولا خودخواهی برخی و دوما طایفه‌گرایی و مذهب‌گرایی از طریق این نتیجه‌گیری است که آینده واقعی برای حفظ لبنان و عدم متزلزل ساختن آن این است که یک دولت مدنی داشته باشیم.

نبیه بری خاطرنشان کرد: شما را به خدا کی‌ می‌خواهید بررسی‌های کیفری را آغاز کنید. فریب و گمراه کردن مردم بس است. نبیه بری و جنبش امل با اجرای دقیق تحقیقات کیفری و تمام تصمیمات اصلاحاتی هستند که پارلمان تصویب کرده و نزدیک به ۷۰ قانون است.

او افزود: باید اذعان کرد که مشکل دولت کاملا یک مسأله داخلی است. اقدام لازم برای نجات این است که موانع شخصی از مقابل تشکیل دولت برداشته شوند. در بررسی پرونده دولت، قانون اساسی را لحاظ کنید.

رئیس پارلمان لبنان همچنین به مدافعان بیت المقدس درود فرستاد.

بری گفت: وِجهه فلسطین همان وجهه عرب و عزت است. 

وی افزود: جغرافیای فلسطین به اندازه هستی شده است و رویای بازگشت فلسطینیان و آزادسازی بسیار نزدیک شده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز