سخنان عراقچی در بدو ورود به وین

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۴۰۴۵
سخنان عراقچی در بدو ورود به وین
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در چهار دوره گذشته پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم، تاکید کرد: می‌دانیم که مسیر روشنی را باید طی کنیم ولی مسائل جدی و مهم کماکان باقی مانده است که باید حل و فصل شود.

به گزارش برنا، «سید عباس عراقچی» عصر امروز در بدو ورود به وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام گفت:امروز دور جدید مذاکرات ما با کشورهای ۱+۴ آغاز خواهد شد. ما در چهار دوره گذشته پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم. 

وی با بیان اینکه می‌دانیم که مسیر روشنی را باید طی کنیم ولی مسائل جدی و مهم کماکان باقی مانده است، اظهار داشت: این مسائل باید حل و فصل شود. از امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره دیدارهای دوجانبه هیات ایرانی تصریح کرد: طبیعی هست که نشست اصلی یک محملی است که در کنار آن، مذاکرات به صورت دو و چند جانبه، رسمی و غیررسمی آغاز و برگزار می‌شود. حتی پیش از شروع جلسه کمیسیون مشترک گفت‌وگوهای دوجانبه داشتیم. همین الان ملاقات بسیار خوبی با هیات روسیه داشتم. یک بار با هم مسائلی که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود، مرور کردیم و الحمدالله اشتراک مواضع خوبی هم در اکثر موارد داریم. 

 

نظر شما