حسن نصرالله:

گروههای مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند/حاج قاسم سلیمانی سبب پیروزی مقاومت بر دشمن شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۲۲:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۴۱۲۳
گروههای مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند/حاج قاسم سلیمانی سبب پیروزی مقاومت بر دشمن شد
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز مقاومت و آزادی گفت از این پس در ماه می دو پیروزی بزرگ را جشن میگیریم، پیروزی سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی غزه در سال ۲۰۲۱.

به گزارش برنا، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه می ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» آغاز شد.

وی با اشاره به پیروری اخیر مقاومت در غزه در برابر صهیونیست ها اظهار داشت این پیروزی بزرگ و عظیم را به مردم و گروههای مقاومت در فلسطین تبریک می گوییم.

نصرالله افزود: از این پس در ماه می دو پیروزی بزرگ را جشن میگیریم، پیروزی سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی غزه در سال ۲۰۲۱

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه رهبران گروه های مقاومت فلسطین و فرماندهان شاخه های نظامی در این نبرد اخیر بسیار درخشیدند، خاطر نشان کرد از همان لحظه نخست حوادث غزه، به همراه برادرانم در لبنان و خارج از لبنان ، آخرین تحولات را دنبال میکردم.

وی تصریح کرد نقش عظیم حاج قاسم سلیمانی سرور شهدای مقاومت، در حمایت از مقاومت لبنان را یادآور می شویم که سبب پیروزی مقاومت بر دشمن شد.

نصرالله افزود آزادسازی خاک لبنان در ماه می سال ۲۰۰۰، آغاز گر دیگر پیروزی ها بود، در آن روز مقاومت پیروزی اش را به فلسطین اهدا کرد، زیرا هدف اصلی آنجاست.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ ، نتایجی راهبردی بود، از این رو سران دشمن درباره خطرات راهبردی آن شکست هشدار دادند. آن پیروزی، دشمن و دوست و مساله فلسطین و نزاع را در مقابل راهبردی متفاوت قرار داد.

وی تاکید کرد مقاومت فلسطین در برابر اقدامات رژیم اشغالگر در محله شیخ جراح، موضعی تاریخی و قاطع اتخاذ کرد.

نصرالله با انتقاد از برخی کشورهای عربی به علت عدم اتخاذ موضع جدی درباره تحولات اخیر فلسطین افزود با وجود تمام آنچه که در فلسطین میگذشت، برخی کشورهای عربی به سازش روی می آوردند و برای ترمیم چهره رژیم صهیونیست تلاش میکردند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت غزه با عملی کردن تهدید خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس، دوست و دشمن را غافلگیر کرد.

وی بیان داشت آنچه که غزه انجام داد، در تاریخ نزاع با دشمن، گامی ویژه، تاریخی و بسیار ارزشمند است چرا که تحول تاریخی در نبرد "شمشیر قدس" آن بود که غزه برای حمایت از قدس و اهالی قدس وارد عمل شد و نه برای حمایت از غزه.

نصرالله خاطرنشان کرد نبرد "شمشیر قدس" نشان داد که صهیونیست ها باید خوب بدانند که می بایست در تخمین ها و برآوردهای خود تجدید نظر کنند.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی، افزود اسراییلی ها باید بدانند که در صورت توهین به مقدسات، پاسخ به آن به مرزهای مقاومت غزه محدود نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه معادله ای که باید به آن دست یابیم، آن است که تجاوز به قدس، یک جنگ منطقه ای به دنبال دارد، گفت آنگاه که اسراییلی ها دریابند که در برابر معادله "قدس در مقابل یک جنگ منطقه ای" قرار گرفته اند، خواهند فهیمد که هرگونه اقدام، نتیجه اش زوال و نابودی این رژیم خواهد بود.

نصرالله افزود زمانی که مقدسات اسلامی و مسیحی در مقابل خطری جدی قرار میگیرند، دیگر خطوط قرمز معنا و مفهومی ندارد... از نتایج نبرد "شمشیر قدس" احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها راه برای بازپس گیری زمین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز