وزیر خارجه انگلیس به فلسطین رفت

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۷:۳۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۴۱۵۶
وزیر خارجه انگلیس به فلسطین رفت
وزارت امور خارجه انگلیس بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «دومینیک راب» در پی آتش بس اعلام شده میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین راهی سرزمین‌های اشغالی شده است.

به گزارش برنا از وزارت امور خارجه انگلیس، «راب» قرار است در این سفر یک روزه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کند.

دیدار با «گابی اشکنازی»  و «ریاض المالکی» همتایان صهیونیستی و فلسطینی و همچنین  «محمد اشتیه»  نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر اعلام شده است.

راب در این باره گفت: انگلیس از آتش بس در اسرائیل و غزه استقبال می‌کند. این مهم است که تمام طرف‌ها اکنون روی دوام آتش‌بس به دست آمده متمرکز شوند.

تحولات ماه گذشته به گفته وزیر امور خارجه انگلیس، بیانگر ضرورت پیشرفت فوری در راستای آینده‌ای مثبت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است. وی همچنین بر لزوم توقف چرخه خشونت‌ها در منطقه که «جان انسان‌های زیادی را گرفته است» تاکید و تصریح کرد که انگلیس از راه حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین به عنوان بهترین راه حل برای دست یابی به صلح حمایت می‌کند.

دیروز (سه‌شنبه) هم «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده با مقامات این منطقه دیدار کرد. او با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هم قرار است دیدار کند و سپس راهی مصر و اردن خواهد شد.

این در حالیست که نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

 

نظر شما