وزیر خارجه ارمنستان:

ایروان اهمیت بسیار زیادی برای روابط با ایران قائل است

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۴۴۸۲
ایروان اهمیت بسیار زیادی برای روابط با ایران قائل است
سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان که به ایروان سفر کرده است، بر اهمیت روابط دو کشور در زمینه های مختلف و گفتمان میان آن ها تاکید کرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت امور خارجه ارمنستان، آرا آیوازیان، سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان امروز در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دستور کار روابط ارمنستان-ایران در واقع به خاطر روابط دوستانه میان ملت‌هایمان از چند قرن پیش بسیار جامع است. دوستی ما بهترین نمونه گفتمان بین فرهنگی، هم زیستی ادیان و تمدن های گوناگون بر اساس اعتماد و احترام دوجانبه است. این راهکار دست یافتن به صلح و ثبات در منطقه است. 
وزیر خارجه ارمنستان در ادامه گفت: ارمنستان اهمیت بسیاری برای گفتمان رده بالای سیاسی، روابط تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه منافع دوجانبه با ایران قائل است. خوشحالم اشاره کنم که اخیرا روابط مسئولان این بخش ها در کشورهای ما بسیار فعالانه بوده است. این نشست فرصت خوبی برای تبادل نظر در زمینه چشم اندازهای همکاری دو کشور در بخش های مختلف و ترسیم اقدامات بعدی است.

وی افزود: مطمئنم از طریق تلاش های دو جانبه، خواهیم توانست همکاریمان را که برای هر دو طرف سودآور است، تقویت کنیم. 
آیوازیان در این دیدار گفت: شما در روزهای ناراحت کننده منطقه ما به ارمنستان آمده‌اید و ما قویا از این موضوع استقبال می کنیم. دو هفته از زمان حمله نیروهای مسلح آذربایجان که در تلاشند محرک تنش های جدیدی پر از تهدیدهای منطقه‌ای باشند، به مناطق مرزی جمهوری ارمنستان می گذرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز