نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:

سه نفر از همکاران خانم ما کاندیدا هیئت رییسه بودند اما توجهی نشد/ زنان قدرت لابی گری کمتری دارند/ حمایت قالیباف از زنان برای کاندیداتوری عملی نمی شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۱:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۵۰۰۰
سه نفر از همکاران خانم ما کاندیدا هیئت رییسه بودند اما توجهی نشد/ زنان قدرت لابی گری کمتری دارند/ حمایت قالیباف از زنان برای کاندیداتوری عملی نمی شود
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: باتوجه به فضای چانه زنی در مجلس باید بگویم، زنان قدرت لابی گری و چانه زنی کمتری دارند و به دلیل پرهیز از حضور در فضاهای چانه زنی شاهد حواشی کمتری در بین نمایندگان خانم هستیم و می توان گفت به مراتب سالمتر و منظم تر به ایفای نقش نمایندگی می پردازند.

«سمیه محمودی»، نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عدم تمایل مجلس یازدهم به حضور یک زن در ترکیب هیات رییسه گفت: در جلسه ای که فراکسیون نیروهای انقلاب روز قبل از انتخابات هیئت رییسه برگزار کرد، توجهی به لزوم بهره مندی از توانمندی و حضور خانم ها در جایگاه هیئت رییسه مشاهده نشد، سه نفر از همکاران خانم ما کاندیدا هیئت رییسه بودند اما همانند ادوار به حضور بانوان واکنش مثبتی مشاهده نشد. 

او ادامه داد: در ادوار مختلف مجلس تمایلی برای حضور زنان در ترکیب هیئت رییسه وجود نداشته، که باید بر اساس هویت و جایگاه زنان در اسلام و انقلاب اسلامی به زنان به ویژه در جایگاه های مدیریتی کلان بیش از پیش توجه کرد. نکته قابل ملاحظه نحوه حضور و سختی های پیش روی یک کاندیدا زن است که با یک کاندیدا آقا خیلی متفاوت و به مراتب سخت تر است، آقایان فکر نکنند خانم‌ها ضعیف هستند این ذهنیت را باید از خود دور کنند. خانمها نقش تاثیرگذاری در تصمیم گیریها دارند و بسیار می توانند موثر باشند زیرا بعضاً نگاه ویژه تری به مسایل دارند. به دلایل متفاوت و اثبات شده قطعا زنان می توانند نقش مفیدی را در تصمیم گیریها و جایگاه کشور ایفا کنند اما متاسفانه آنطور که باید در واقع به جایگاه زنان توجه نمیشود. 

نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: باتوجه به فضای چانه زنی در مجلس باید بگویم، زنان قدرت لابی گری و چانه زنی کمتری دارند و به دلیل پرهیز از حضور در فضاهای چانه زنی شاهد حواشی کمتری در بین نمایندگان خانم هستیم و می توان گفت به مراتب سالم تر و منظم تر به ایفای نقش نمایندگی می پردازند.

محمودی بیان‌ کرد: ما زنان امیدوار هستیم که بتوانیم با رفتار وعملکرد خودمان این را به اثبات برسانیم که خانمها می توانند نقش بسزایی در مسایل مهم سیاسی کشور داشته باشند. ما زنان مجلس یازدهم وظیفه خطیری داریم زیرا به نمایندگی از نیمی از مردم ایران در پارلمان حضور داریم. 

او گفت: مردم خوب استان اصفهان به نسبت سایر استان ها اعتماد بیشتری به زنان دارند زیرا ۴ نماینده زن در مجلس دارند. از مردم استان اصفهان تشکر می کنم که این نگاه را به زنان دارند. در مجلس کدام نماینده مرد طرحی برای مشکلات و مسایل و دغدغه جامعه زنان مطرح کرده است؟ حضور یک زن در جایگاه هیات رییسه بسیاری از مطالبات زنان را پاسخگو است.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا گلایه خود را به رییس مجلس گفته اید، بیان کرد: حضور یک زن در ترکیب هیئت رییسه مجلس وجهه بین المللی کشور را ارتقا می‌دهد. گلایه و نکات خود را در جلسه فراکسیون زنان با آقای قالیباف مطرح کرده ایم و می‌گویند حمایت می کنند ولی عملی نمیشود. در پایان باید ذکر کنم حضور زنان در همه عرصه ها به ویژه انتخابات بسیار پر رنگ است بنابراین باید به نیمی از جامعه احترام گذاشت، چه در مجلس و چه در دولت.۷

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز