حقوق بشر سازمان ملل با بررسی جنایات صورت گرفته در جنگ غزه موافقت کرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۰۰:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۵۰۳۳
حقوق بشر سازمان ملل با بررسی جنایات صورت گرفته در جنگ غزه موافقت کرد
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب موافقت کرد که تحقیقات بین المللی درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های ۱۲ روزه میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و گروه های فلسطینی در غزه را آغاز کند.

به گزارش برنا؛ از الجزیره، مجمع ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو پس از جلسه ویژه که توسط سازمان همکاری اسلامی و هیئت فلسطینی در سازمان ملل برگزار شد، با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع قطعنامه‌ای برای انجام تحقیقات در مورد سوء استفاده‌های روش دار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و داخل اسرائیل را تصویب کرد. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار ایجاد کمیسیون تحقیق دائمی برای نظارت و گزارش در مورد نقض حقوق بشر در اسرائیل، غزه، کرانه باختری اشغالی و اورشلیم شرقی است.

در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است، این کمیسیون همچنین قرار است علل اساسی تنش‌های مکرر، بی ثباتی و طولانی شدن منازعات از جمله تبعیض و سرکوب را بررسی کند.

این قطعنامه می افزاید، تحقیقات باید بر شناسایی واقعیت ها و جمع آوری شواهد برای اقدامات قانونی متمرکز باشد و هدف از شناسایی مجرمان برای اطمینان از پاسخگویی آنها است.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید وگروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

نظر شما