یک فعال سیاسی اصولگرا:

اگر داوطلبی برنامه نداشته باشد یک نفر هم نباید به او رای دهد/ فعلا برنامه‌های ارائه شده یک طرفه به قاضی رفتن است/ ظرفیت قوی برای کار تبلیغاتی برای تنویر افکار عمومی نداریم

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۵:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۱۹۸
اگر داوطلبی برنامه نداشته باشد یک نفر هم نباید به او رای دهد/ فعلا برنامه‌های ارائه شده یک طرفه به قاضی رفتن است/  ظرفیت قوی برای کار تبلیغاتی برای تنویر افکار عمومی نداریم
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هنوز داوطلبین برنامه های اصلی خود در بخش های مختلف را نگفته اند، به صورت جزئی توضیحاتی داده اند؛ این برنامه هایی که ارائه می دهند یک طرفه به قاضی رفتن است.

«محسن کوهکن»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص فضای انتخاباتی اظهار کرد: از چندین ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، معمولا برخی از اسامی روی زبان ها می افتد این مرحله طی شده و گمانه زنی ها تا مرحله ثبت نام کاندیدا تبدیل به این خواهد شد که برخی از افرادی که از آنان اسم برده می شد ثبت نام نمی کنند و این برگه از صحنه انتخابات تا تاریخ از ثبت نام بسته می‌شود.

او افزود: ما چون ظرفیت قوی نداریم که کار تبلیغات انتخاباتی را جهت تنویر افکار عمومی سازماندهی کند شروع جلب توجه مردم به سمت و سوی انتخابات به همین شکلی که گفته شد در جامعه شکل می گیرد، در مورد اعضایی که ثبت نام می کنند تا مدتی در فضای مجازی و رسانه ها گمانه زنی ها برای تایید و رد شدن شروع می شود و این جاذبه خود را دارد، این دوره هم برگ دومی است که برخی آرزوهای قلبی خود را تحت عنوان اینکه شنیده شده روی کاغذ می آورند. با تایید و اعلام اسامی داوطلبین احراز شده این برگه دوم هم پایان پیدا می کند و تحلیل ها شروع می شود.

کوهکن ادامه داد: عده ای از این تصمیم خوشحال هستند عده ای انتقاد می کنند اما دغدغه این را دارند که عدم احراز صلاحیت ها مشارکت را کم می کند، جامع ترین تحلیل که دقیق و عمیق هم بود را مقام معظم رهبری فرمودند.

او با بیان اینکه وقتی داوطلبین تبلیغات را شروع می کنند، باید نوع حرف هایی که می زنند چند ویژگی داشته باشد، گفت: یعنی حرف ها در قالب رویا و تخیلات گفته نشود و مبتنی بر واقعیت ها و توانمندی های کشور برای حل مشکلات باشد، دقیقا اقداماتی که می خواهند انجام دهند در قالب ظرفیت قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور باشد. چنانچه حرف های نو داشته باشند و در مناظره ها تلاش کنند که در یک مناظره جدی و برادرانه دلیل علمی برای اثبات برنامه های خود بیاورند این مسائل به مشارکت مردم کمک می کند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: مناظره به دلیل جاذبه ای که دارد مردم را به سمت خود جلب می کند و دلیل آن روشن است. کسی که از سر گرفتاری و نارضایتی نمی خواهد در انتخابات شرکت کند می داند که رای ندادن او مشکلی را حل نمی کند وقتی برنامه ها را در مناظره اثبات شده ببیند در انتها به این نتیجه می رسد شاید یک رای او کارگشا باشد و به رای خود به عنوان رای بی ارزش، نگاه نمی کند.

کوهکن خاطرنشان کرد: هر کاندیدایی می تواند از چارچوب های جامعه شناسی و روانشناسی در جهت برنامه ریزی مدیریت بر افکار عمومی وارد شده و به گرم کردن تنور انتخابات کمک کند.

او در پاسخ به اینکه کدام یک از کاندیدها ممکن است پیروز انتخابات باشد عنوان کرد: هنوز داوطلبین برنامه های اصلی خود در بخش های مختلف را نگفته اند، به صورت جزئی توضیحاتی داده اند؛ این برنامه هایی که ارائه می دهند یک طرفه به قاضی رفتن است. اگر در مناظره، برنامه ها دوستانه و بدون تهمت، نقد و بررسی شده پیش برود، باعث می شود مردم احساس کنند طرف جدی است. اگر داوطلبی برنامه نداشته باشد یک نفر هم نباید به او رای بدهد.

کوهکن در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در بین کاندیداها دو نفر منتسب به جریان اصلاح طلب و بقیه منتسب به جریان انقلابی و اصولگرا هستند، گفت: در هر جریان سیاسی کسانی که داوطلب می شوند اول آن نگاه و تفکری که دارند باید مهم باشد بعد خود فرد کاندیدا، جریان اصولگرایی و ولایی معتقد هستند که ما در ارتباط با انقلاب، سرمایه گذاری و ایثار می کنیم اینکه کدام یک می تواند مقبولیت بیشتری داشته باشد در هر جریانی باید پارامتر تعیین کننده داشته باشد. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز