برای احداث خط لوله گاز به پاکستان؛

مسکو و اسلام آباد به توافق رسیدند

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۹:۵۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۵۲۹۲
مسکو و اسلام آباد به توافق رسیدند
وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور و پاکستان توافق احداث خط لوله انتقال گاز موسوم به «پاکستان استریم» را به امضا رساندند.

به گزارش برنا، نیکولای شولگینف وزیر انرژی روسیه و شفکت علی خان سفیر پاکستان در فدراسیون روسیه پروتکل اصلاحیه های توافق نامه بین دولتی مربوط به ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در مورد ساخت خط لوله گاز در پاکستان را امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه یک خط لوله گاز با طول بیش از ۱.۱ هزار کیلومتر برای انتقال سالانه تا ۱۲.۳ میلیارد متر مکعب متر گاز به بندرهای کراچی و گوادر در جنوب پاکستان و پنجاب در شمال این کشور احداث می شود.

نیکولای شولگینف وزیر انرژی فدراسیون روسیه گفت: ساخت خط لوله گاز جریان پاکستانی همچنان برجسته ترین پروژه همکاری دو جانبه بین روسیه و پاکستان در بخش انرژی است، هر دو کشور اولویت بالایی را برای این پروژه قائل هستند.

وی تصریح کرد : واحدهای مربوطه کشورهای ما کارهای زیادی را برای تهیه این توافق انجام داده اند، امضای آن به شرکت های ما این امکان را می دهد که در آینده بسیار نزدیک اجرای عملی پروژه را آغاز کنند، در نتیجه به طرف پاکستانی کمک می کند تا امنیت انرژی خود را تقویت کند و استفاده از آن را افزایش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز